Opravy od Massoth

Massoth, PIKO, LGB

Re: Opravy od Massoth

Příspěvekod digitalista » pát 23. kvě 2014 23:16:14

GKarel píše:Piko do nedávna v HO používalo hlavně elektroniku od Uhlenbrocku, ale do nových mašin už dodávají zvukové dekodéry i od ESU. Ta Piko digitální centrála
s navigátorem, je snad nějaká očesaná verze Massoth. Má to jen 5A jako LGB centrála, ale na menší kolejiště to určitě stačí.


Asi tak. Jasně napsáno. Snad bych doplnil, že právě dekodéry ESU umí formát DCC i Motorolu, což je pro PIKO důležité při prodeji na americkém trhu
digitalista
 
Příspěvky: 160
Registrován: úte 27. srp 2013 10:44:13

Re: Opravy od Massoth

Příspěvekod G_Zahrada » sob 24. kvě 2014 6:52:55

digitalista píše:Jo, tohlemůže být Uhlenbrock, já ale předpokládám, že se zde bavíme hlavně o řízení velikosti G ???

Mám kamaráda, který se v Géčku zabývá polní železnicí. Jezdí na centrálu ROCO a používá dekodéry pro H0.

Chtěl jsem jen vědět které elektro komponenty jo a které ne a kdy jo a kdy ne...... :idea:

digitalista píše:.......
Nemám, co bych napsal, digitál od PIKA jsem v provozu neviděl, takže nemohu objektivně hodnotit.

Co je pojem malé kolejiště ? Tady záleží na proudovém odběru................

Malé kolejiště je do 4 vlakových souprav, kdy jedou maximálně 2 současně. Na to bude stačit asi ta slabší centrála. :idea: Navíc zkuste uřídit si jedním ovladačem řekněněme 5 vlakových souprav současně bez povovolovacích úseků návěstidel. Možná budete mít problém aby se Vám to někde navzájem nesrazilo. Vím o čem mluvím - jednou jsem taky takhle jezdil....... :lol:
GKarel píše:Piko do nedávna v HO používalo hlavně elektroniku od Uhlenbrocku, ale do nových mašin už dodávají zvukové dekodéry i od ESU. Ta Piko digitální centrála
s navigátorem, je snad nějaká očesaná verze Massoth. Má to jen 5A jako LGB centrála, ale na menší kolejiště to určitě stačí.

Konečně nejaká rozumná informace.
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Modely Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: Opravy od Massoth

Příspěvekod GKarel » sob 24. kvě 2014 8:55:14

Malé kolejiště. Já jezdím na 5A, tak když to tak vezmu tak asi 100m kolejí a dvě soupravy současně v provozu, takový provoz na 5A by měl být ještě s rezervou.
Tak jezdím já, větší zátěž jsem zatím nezkoušel. Ale asi by mě zajímalo, kde má 5A strop, aby se centrála vypnula.
GKarel
 
Příspěvky: 150
Registrován: sob 16. bře 2013 16:19:16

Re: Opravy od Massoth

Příspěvekod digitalista » sob 24. kvě 2014 9:55:00

G_Zahrada píše:
digitalista píše:Jo, tohlemůže být Uhlenbrock, já ale předpokládám, že se zde bavíme hlavně o řízení velikosti G ???

Mám kamaráda, který se v Géčku zabývá polní železnicí. Jezdí na centrálu ROCO a používá dekodéry pro H0.

Chtěl jsem jen vědět které elektro komponenty jo a které ne a kdy jo a kdy ne...... :idea:

To se ale nedá tak jednoduše odpovědět. Stačí, aby byla v dekodéru jiná verze software a chová se to jinak..........

digitalista píše:.......
Nemám, co bych napsal, digitál od PIKA jsem v provozu neviděl, takže nemohu objektivně hodnotit.

Co je pojem malé kolejiště ? Tady záleží na proudovém odběru................

Malé kolejiště je do 4 vlakových souprav, kdy jedou maximálně 2 současně. Na to bude stačit asi ta slabší centrála. :idea: Navíc zkuste uřídit si jedním ovladačem řekněněme 5 vlakových souprav současně bez povovolovacích úseků návěstidel. Možná budete mít problém aby se Vám to někde navzájem nesrazilo. Vím o čem mluvím - jednou jsem taky takhle jezdil....... :lol:
GKarel píše:Piko do nedávna v HO používalo hlavně elektroniku od Uhlenbrocku, ale do nových mašin už dodávají zvukové dekodéry i od ESU. Ta Piko digitální centrála
s navigátorem, je snad nějaká očesaná verze Massoth. Má to jen 5A jako LGB centrála, ale na menší kolejiště to určitě stačí.

Konečně nejaká rozumná informace.
digitalista
 
Příspěvky: 160
Registrován: úte 27. srp 2013 10:44:13

Re: Opravy od Massoth

Příspěvekod digitalista » sob 24. kvě 2014 10:06:30

GKarel píše:Malé kolejiště. Já jezdím na 5A, tak když to tak vezmu tak asi 100m kolejí a dvě soupravy současně v provozu, takový provoz na 5A by měl být ještě s rezervou.
Tak jezdím já, větší zátěž jsem zatím nezkoušel. Ale asi by mě zajímalo, kde má 5A strop, aby se centrála vypnula.


Tento týden jsme jezdili večerní jízdy (www.zahradnizeleznice.webz.cz) V provozu 5 loko a 19 osvětlených vozů. Vejdu se ještě do kategorie malé kolejiště. Loko se zvukem, všechno stálo v nádraží - odběr proudu 4,27 A. Osvětlení budov a nástupiště není napájeno z centrály. Při jízdě se čtyřmi soupravami současně jsem se dostal na 5,83 A. Jen bych ještě pro úplnost uvedl, že kolejiště je téměř v rovině a proud do vozů je sbírán přes ložisková kola
digitalista
 
Příspěvky: 160
Registrován: úte 27. srp 2013 10:44:13

Re: Opravy od Massoth

Příspěvekod digitalista » sob 24. kvě 2014 10:16:50

digitalista píše:
G_Zahrada píše:
digitalista píše:Jo, tohlemůže být Uhlenbrock, já ale předpokládám, že se zde bavíme hlavně o řízení velikosti G ???

Mám kamaráda, který se v Géčku zabývá polní železnicí. Jezdí na centrálu ROCO a používá dekodéry pro H0.

Chtěl jsem jen vědět které elektro komponenty jo a které ne a kdy jo a kdy ne...... :idea:

To se ale nedá tak jednoduše odpovědět. Stačí, aby byla v dekodéru jiná verze software a chová se to jinak..........

digitalista píše:.......
Nemám, co bych napsal, digitál od PIKA jsem v provozu neviděl, takže nemohu objektivně hodnotit.

Co je pojem malé kolejiště ? Tady záleží na proudovém odběru................

Malé kolejiště je do 4 vlakových souprav, kdy jedou maximálně 2 současně. Na to bude stačit asi ta slabší centrála. :idea: Navíc zkuste uřídit si jedním ovladačem řekněněme 5 vlakových souprav současně bez povovolovacích úseků návěstidel. Možná budete mít problém aby se Vám to někde navzájem nesrazilo. Vím o čem mluvím - jednou jsem taky takhle jezdil....... :lol:
GKarel píše:Piko do nedávna v HO používalo hlavně elektroniku od Uhlenbrocku, ale do nových mašin už dodávají zvukové dekodéry i od ESU. Ta Piko digitální centrála
s navigátorem, je snad nějaká očesaná verze Massoth. Má to jen 5A jako LGB centrála, ale na menší kolejiště to určitě stačí.

Konečně nejaká rozumná informace.


Tak jsem koukal na PIKO/Massoth - je to jak píše Karel. Velmi očesaný digitál Massoth. Nalezl jsem i několik názorů, kde diskutující doporučují a považují za lepší MZS LGB III
digitalista
 
Příspěvky: 160
Registrován: úte 27. srp 2013 10:44:13

Re: Opravy od Massoth

Příspěvekod GKarel » sob 24. kvě 2014 11:34:43

To jsou zajímavé informace. Já mám právě LGB MZS III a k té mojí centrále už jde připojit Navigátor od Massotu, s čímž výhledově počítám. A podle toho co tady čtu,
tak mi to bude i z těmi 5A bohatě stačit.
GKarel
 
Příspěvky: 150
Registrován: sob 16. bře 2013 16:19:16

Re: Opravy od Massoth

Příspěvekod digitalista » sob 24. kvě 2014 18:28:54

GKarel píše:To jsou zajímavé informace. Já mám právě LGB MZS III a k té mojí centrále už jde připojit Navigátor od Massotu, s čímž výhledově počítám. A podle toho co tady čtu,
tak mi to bude i z těmi 5A bohatě stačit.


Přesně tak. Dá se říct, že s tím Massoth do budoucna počíta. Pamatuji si, že když si někdo koupil navigátor s bezdrátem, tak mu dokonce udělali upgrade softu v centrále.
To byla také jedna z variant, o které jsem uvažoval. Druhou byla centrála Lenz + bezdrát Massoth. V obou případech je možnost rozšířit boosterem v případě potřeby pokrytí vyššího proudového odběru. Pak jsem ale dostal nabídku na Massoth, která nešla odmítnout........... :D :lol: :lol: l
digitalista
 
Příspěvky: 160
Registrován: úte 27. srp 2013 10:44:13

Re: Opravy od Massoth

Příspěvekod G_Zahrada » pon 26. kvě 2014 11:19:23

G_Zahrada píše:
digitalista píše:.......
Co je pojem malé kolejiště ? Tady záleží na proudovém odběru................

Malé kolejiště je do 4 vlakových souprav, kdy jedou maximálně 2 současně. Na to bude stačit asi ta slabší centrála. :idea: Navíc zkuste uřídit si jedním ovladačem řekněněme 5 vlakových souprav současně bez povovolovacích úseků návěstidel. Možná budete mít problém aby se Vám to někde navzájem nesrazilo. Vím o čem mluvím - jednou jsem taky takhle jezdil....... :lol:

Ještě doplním: Malé kolejiště G je také do 40m kolejí a osobní vagony s vlastním napájením osvětlení jsou jen dvouosé do 3 ks v soupravě, do 2 nádraží o 3 kolejích včetně kusých.
Všechno ostatní lze brát jako už velké. :idea:

G_Zahrada píše:Chtěl jsem jen vědět které elektro komponenty jo a které ne a kdy jo a kdy ne...... :idea:
digitalista píše:To se ale nedá tak jednoduše odpovědět. Stačí, aby byla v dekodéru jiná verze software a chová se to jinak..........

To jsem si teda oddechl, že na to nejezdím. :idea: Vždy jsem se domníval, že soft na dekodéru lze upgradeovat nebo přizpůsobit dané ovládací centrále pomocí příslušného PC rozhraní a programovací koleje. Je mi jasné že u rozdílných výrobců centrála versus dekodér (se stejnou normou - třeba dcc) určité další nastavení v provozu CV nefungují i když jdou nastavit.
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Modely Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: Opravy od Massoth

Příspěvekod digitalista » pon 26. kvě 2014 16:22:52

G_Zahrada píše:
G_Zahrada píše:
digitalista píše:.......
Co je pojem malé kolejiště ? Tady záleží na proudovém odběru................

Malé kolejiště je do 4 vlakových souprav, kdy jedou maximálně 2 současně. Na to bude stačit asi ta slabší centrála. :idea: Navíc zkuste uřídit si jedním ovladačem řekněněme 5 vlakových souprav současně bez povovolovacích úseků návěstidel. Možná budete mít problém aby se Vám to někde navzájem nesrazilo. Vím o čem mluvím - jednou jsem taky takhle jezdil....... :lol:

Ještě doplním: Malé kolejiště G je také do 40m kolejí a osobní vagony s vlastním napájením osvětlení jsou jen dvouosé do 3 ks v soupravě, do 2 nádraží o 3 kolejích včetně kusých.
Všechno ostatní lze brát jako už velké. :idea:

G_Zahrada píše:Chtěl jsem jen vědět které elektro komponenty jo a které ne a kdy jo a kdy ne...... :idea:
digitalista píše:To se ale nedá tak jednoduše odpovědět. Stačí, aby byla v dekodéru jiná verze software a chová se to jinak..........

To jsem si teda oddechl, že na to nejezdím. :idea: Vždy jsem se domníval, že soft na dekodéru lze upgradeovat nebo přizpůsobit dané ovládací centrále pomocí příslušného PC rozhraní a programovací koleje. Je mi jasné že u rozdílných výrobců centrála versus dekodér (se stejnou normou - třeba dcc) určité další nastavení v provozu CV nefungují i když jdou nastavit.


Soft samozřejmě upgradovat můžete, je ale otázkou, jestli si třeba kvůli jednomu dekodéru, který jste koupil s mašinou, budete pořizovat soft a programovací modul. Problém je ale většinou opačný, např. dekodér má 16 zvukových funkcí ale vy máte na ovladači jen 4 tlačítka. Nebo že soft centrály neumožňuje programovat některá CV dekodéru Nebo centrála, popř. dekodér neumí programovací režim PoM na trakční koleji, automatické zastavení v zastávce a následný rozjezd.....atd. atd. atd...každopádně by ale neměly být problémy se základními funkcemi.
digitalista
 
Příspěvky: 160
Registrován: úte 27. srp 2013 10:44:13

PředchozíDalší

Zpět na Digitalizace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron


Sponzor fóra je firma Vlaky Zezulka


Blog Zahradní železnice blog-zahardni-zeleznice