Začátky jedné železnice -návrhy, dotazy, připomínky

o zahradní železnici

Re: Začátky jedné železnice -návrhy, dotazy, připomínky

Příspěvekod Raduz » ned 22. bře 2020 2:53:06

Fantomik píše:................ V předchozí verzi bojuji s místem pod mostem v místě křížení tratí. Mám tam jen 20cm, pokud chci všude dodržet max. sklon trati do 3%...

Tak ji podjeď blíže k LEVÉMU zhlaví. Se mi nelíbí to úrovňové kříženi 90° je to takové moc Americké.
Raduz
 
Příspěvky: 92
Registrován: pon 03. lis 2014 20:10:32
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Začátky jedné železnice -návrhy, dotazy, připomínky

Příspěvekod nadkachna » pon 23. bře 2020 8:21:16

To křížení je přímo otřesné :-D Drž se určitě původního předchozího schématu.
Problém strmého stoupání na krátké trase lze částečně řešit i tak, že zatímco trasa vedoucí po mostě stoupá, trasa vedená pod mostem může naopak částečně klesat pod úroveň terénu. Převýšení se tak alespoň trochu rozdělí a zvláště v zimním období je každý ušetřený milimetr stoupání dobrý. Tvá dvoumotorová Meyerka by si s tím měla hravě poradit, potíž mohou mít spíše menší dvounápravové lokomotivy jako Steinzka. Takže záleží i na tom, čím tam budeš chtít jezdit.
nadkachna
 
Příspěvky: 136
Registrován: sob 27. pro 2014 18:42:00

Re: Začátky jedné železnice -návrhy, dotazy, připomínky

Příspěvekod Fantomik » úte 24. bře 2020 21:51:27

Díky za názory. Návrh jsem zahodil. A tak jsem kreslil, počítal... až se mi podařilo vykouzlit teoretické stoupání max. 3cm/m. Realita asi trochu ujede, ale mašiny budou pořádné, tak by to mělo být v pohodě. ;)
Fantomik
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon 05. srp 2019 19:35:34

Re: Začátky jedné železnice -návrhy, dotazy, připomínky

Příspěvekod GKarel » stř 25. bře 2020 17:56:22

Já to mám hodně v kopci a 3cm na metr beru téměř jako rovinu... Prostě horská trať... V praxi silná mašina zvládne 5 až 6cm na metr. V Německu je trať na normálním rozchodu 61 promile a je tam adhezní provoz.
Je samozřejmě lepší mírné stoupání, ale na to je třeba prostor.
GKarel
 
Příspěvky: 174
Registrován: sob 16. bře 2013 16:19:16

Re: Začátky jedné železnice -návrhy, dotazy, připomínky

Příspěvekod Fantomik » stř 25. bře 2020 22:43:05

Tak, mám to trochu víc zatočené, ale oblouky jsou o min. poloměru 1190mm. Ta zadní slepá kolej -to mám jen pro orientaci, tam bych se mohl případně rozjet dál po zahradě... Jsem rád, že se mi podařilo celkem přístupné jezírko. ;)
Fantomik
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon 05. srp 2019 19:35:34

Re: Začátky jedné železnice -návrhy, dotazy, připomínky

Příspěvekod Raduz » pát 27. bře 2020 7:35:33

Raduz píše:
Fantomik píše:................ V předchozí verzi bojuji s místem pod mostem v místě křížení tratí. Mám tam jen 20cm, .......

Tak ji podjeď blíže k LEVÉMU zhlaví..........


Přesně tak jsem to myslel, jak je to teď namalované. Vpravo na výjezdu z tunelu bych klidně vsadil výhybku pro rozjetí po zahradě z druhé strany a nebo kdyby tam nebyla ta výhybna pod nádražím (trochu mi uniká její smysl) a dala se kolej do tunelu, tak by nádraží mohlo být o dvě koleje širší a pravé zhlaví mít dva výjezdy s tím že by výtažná kolej byla výhledově příprava na rozjezd do zahrady. Taky bych se zamyslel nad tím depem já osobně bych jej přilepil vic k nádraží a udělal mu výtažnou kolej.
A ještě ta silnice, je moc krátká a přímo z nádraží na nádraží mám pocit, že tam kamionová doprava bude dost konkurovat železnici a hrozí zánik tratě ;)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Raduz
 
Příspěvky: 92
Registrován: pon 03. lis 2014 20:10:32
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Začátky jedné železnice -návrhy, dotazy, připomínky

Příspěvekod Fantomik » pát 27. bře 2020 19:06:05

Raduz píše: "vpravo na výjezdu z tunelu bych klidně vsadil výhybku pro rozjetí po zahradě z druhé strany"
Na výjezdu z tunelu to nevyjde, je to příliš nízko, ale jak dále píšeš:

"...nádraží mohlo mít dva výjezdy s tím že by výtažná kolej byla výhledově příprava na rozjezd do zahrady."
to by šlo. ;) Ale s tímhle bojuju:

"nebo kdyby tam nebyla ta výhybna pod nádražím (trochu mi uniká její smysl) a dala se kolej do tunelu, tak by nádraží mohlo být o dvě koleje širší"
Zídka je hotová a byla hotová v podstatě ještě dříve, než nás napadlo mít na zahradě kolejiště. Stihl jsem jen porozebrat místa pro portály a vybetonovat (možná uspěchaně). Nicméně zídka je stupňovitá proto, aby terasa nebyla moc zazděná -jsme ve svahu. Taže rozšířit horní nádraží směrem k domu se mi moc nechce, abych terasu moc nezazdil.

"A ještě ta silnice, je moc krátká a přímo z nádraží na nádraží mám pocit, že tam kamionová doprava bude dost konkurovat železnici a hrozí zánik tratě ;)"
Já z ty silnice udělám jen úzkou cestu, aby tam kamiony nemohly! :lol: A nějakou cestu i jinam udělám taky... Těším se na závory! Už mi tu na stole v podstatě fungují -i se zvukem...

A jinak jsem moc vděčný za tuto diskuzi. Moc díky za příspěvky, snažím se z toho vzít maximum! :)
Fantomik
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon 05. srp 2019 19:35:34

Re: Začátky jedné železnice -návrhy, dotazy, připomínky

Příspěvekod GKarel » ned 29. bře 2020 14:53:08

Ten náčrtek, tak to už je velká stanice, vejde se to tam ? Na tu stanici je tam tak pět metrů a jen to jedno zhlaví by mělo z výhybek R1 tak dva metry. Já jsem si taky v trainz kreslil stanice, ale jak jsem je postavil z kolejí
v reálu, byly hrozně malé. Já myslím, že to je nejlepší zkusit sestavit přímo z kolejí. Nakreslit si trať, udělat tam jednoduchou stanici, v určitém prostoru a potom případně stanici podle prostoru rozšířit, to přece není problém.
Ty plány jsou dobré, když se staví kolejiště H0, ale venku je to jinak. Kolik metrů by asi ta trať na délku celkem měla mít ?
GKarel
 
Příspěvky: 174
Registrován: sob 16. bře 2013 16:19:16

Re: Začátky jedné železnice -návrhy, dotazy, připomínky

Příspěvekod Fantomik » ned 29. bře 2020 17:29:00

GKarel píše:Ten náčrtek, tak to už je velká stanice, vejde se to tam ? Na tu stanici je tam tak pět metrů a jen to jedno zhlaví by mělo z výhybek R1 tak dva metry. Já jsem si taky v trainz kreslil stanice, ale jak jsem je postavil z kolejí
v reálu, byly hrozně malé. Já myslím, že to je nejlepší zkusit sestavit přímo z kolejí. Nakreslit si trať, udělat tam jednoduchou stanici, v určitém prostoru a potom případně stanici podle prostoru rozšířit, to přece není problém.
Ty plány jsou dobré, když se staví kolejiště H0, ale venku je to jinak. Kolik metrů by asi ta trať na délku celkem měla mít ?

Nemyslím, že by to bylo v tom programu špatné. Naopak. Mám plochu přesně zaměřenou a na podkladu dokonce fotostín skutečné plochy. Takže pokud se hlídají limitující strany a výšky, vychází dóst přesně. Navíc mám vystříhané plechové šablony (R3,R5), které si v terénu zkouším. ;) Neříkám, že to v průběhu stavby nezměním, ale chci mít už teď taknějak jasno co kde jak bude, protože celý terén budu celkem dost upravovat. Ale máš pravdu, že ten tvůj návrh by se už nevešel...
Co se týká rozměrů té plochy, tak na šířku je 11,5m, celková vzdálenost zpředu dozadu (v levé části) je cca 8,5m.

Ještě otázku. Jak řešíte místa, kde se občas chodí přes koleje? Tedy když koleje křižují cestičku v zahradě?
Fantomik
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon 05. srp 2019 19:35:34

Re: Začátky jedné železnice -návrhy, dotazy, připomínky

Příspěvekod nadkachna » pon 30. bře 2020 12:58:41

Koleje mám všude volně položené na štěrku o hloubce 20 cm. Přechodová místa mám řešená cestičkou z betonových dlaždic. Přesné vymezení mezi dlaždicí a hranou pražcům mám řešené vylitým betonem, který fixuje polohu koleje i dlaždice. Běhají přes to děti, přejíždím to plně naloženým kolečkem a vše bez problému.
nadkachna
 
Příspěvky: 136
Registrován: sob 27. pro 2014 18:42:00

PředchozíDalší

Zpět na Jiné

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník



Sponzor fóra je firma Vlaky Zezulka


Blog Zahradní železnice blog-zahardni-zeleznice