Niklování kolejnic

Pochlubte se jak tvoříte a přetváříte :-)

Re: Niklování kolejnic

Příspěvekod G_Zahrada » čtv 12. úno 2015 18:34:47

Eh Vy šprýmaři....... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: Niklování kolejnic

Příspěvekod digitalista » sob 14. úno 2015 16:49:39

Můžete mi vysvětlit toho "Šprýmaře" ?
digitalista
 
Příspěvky: 189
Registrován: úte 27. srp 2013 10:44:13

Re: Niklování kolejnic

Příspěvekod digitalista » sob 14. úno 2015 18:26:11

nadkachna píše:
radek píše:Taky nemám s niklovanými kolejemi dobré zkušenosti. Jednak se to opravdu loupe - výrobce LGB. A pak ty lesknoucí se boky kolejnic vypadají divně.

Právě mě zajímala reálná zkušenost s kvalitou a trvanlivostí dodatečného niklování. Lesknoucí se boky by stejně jako u menších měřítek řešila barva, ale to loupání už je horší. Na druhou stranu je otázka, proč se tak děje pouze u dodatečně niklovaných a ne u těch z výroby - samotná technologie nanesení se přece nemůže zásadně lišit.
Zatím jsem ještě ve fázi, kdy se rozhoduji mezi niklem a mosazí, takže spíše sbírám zkušenosti a pak se uvidí.[/quo

Malá technická - co považujete za niklování z výroby a co za dodatečné niklování ?
digitalista
 
Příspěvky: 189
Registrován: úte 27. srp 2013 10:44:13

Re: Niklování kolejnic

Příspěvekod G_Zahrada » sob 14. úno 2015 21:42:26

digitalista píše:Můžete mi vysvětlit toho "Šprýmaře" ?

Mňo můžu: To je právě ta malá technická: :idea:
digitalista píše:Malá technická - co považujete za niklování z výroby a co za dodatečné niklování ?

Niklování z výroby: To myslíme, že koupíte kolejové pruty již poniklované (třeba u p. Zezulky) a nelezete nikam do galvanovny.
Dodatečné niklování: To myslíme že kolejové pruty koupíte mosazné a musíte si sami sehnat nějakou galvanovnu, kde Vám to "na zakázku" poniklují.
Při pozorném čtení Vašich webovek a Vašich inzerátů na Modelbazaru jste zřejmě veškerou mosaz prodal a nikl, který Vám chyběl jste normálně dokoupil od LGB nebo od Thiel nebo od jiného výrobce kolejí (já osobně bych to udělal stejně - nikdy bych do galvanovny koleje nedával - leda možná ty sježděné). Jestli je to jinak a nějakou mosaz jste nechával někde v nějaké galvanovně u nás v Česku poniklovat, tak to opravte.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: Niklování kolejnic

Příspěvekod digitalista » ned 15. úno 2015 12:01:44

Popis rozdělení niklování na " z výroby" a "dodatečné" mě rozesmál. Ty poniklované pruty, které prodává p. Zezulka taky musel někdo poniklovat, nebo ne ???
Co se týká našich webovek,co je kde špatně a mám opravit ???
digitalista
 
Příspěvky: 189
Registrován: úte 27. srp 2013 10:44:13

Re: Niklování kolejnic

Příspěvekod G_Zahrada » ned 15. úno 2015 12:58:55

Začnu od konce - webovky jsou v pořádku. Měl jsem na mysli pořízení Vašich niklovaných kolejí a moji zprávu - informaci o nich zde na foru.
A co se týče niklování - pan Zezulka je má také z výroby. Tady Nadkachna chtěl "ušetřit" a tak chtěl mosazné koleje LGB a PIKO rozebrat (oddělit od pražců) a strčit je do galvanovny na poniklování (a pak zase smontovat). (To je dodatečné poniklování). Tak se zeptal tady na foru jestli také my ostatní kolegové dodatečně niklujeme mosazné koleje a popřípadě kde. :idea:
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: Niklování kolejnic

Příspěvekod nadkachna » pon 16. úno 2015 9:06:47

Díky, sám bych to neřekl lépe. Ale pokud se i tovární loupou, asi se smířím s broušením a setrvám u masazi.
nadkachna
 
Příspěvky: 160
Registrován: sob 27. pro 2014 18:42:00

Re: Niklování kolejnic

Příspěvekod Vlaky Zezulka » pon 16. úno 2015 20:58:07

Loupání kolejí, ještě jsem neslyšel že by se loupaly kolejivo od Thilu nebo Train Line 45 poniklované.
Vlaky Zezulka
Administrátor
 
Příspěvky: 151
Registrován: sob 02. bře 2013 1:08:38
Bydliště: Běleč nad orlicí 115

Re: Niklování kolejnic

Příspěvekod digitalista » sob 20. čer 2020 21:00:51

G_Zahrada píše:Začnu od konce - webovky jsou v pořádku. Měl jsem na mysli pořízení Vašich niklovaných kolejí a moji zprávu - informaci o nich zde na foru.
A co se týče niklování - pan Zezulka je má také z výroby. Tady Nadkachna chtěl "ušetřit" a tak chtěl mosazné koleje LGB a PIKO rozebrat (oddělit od pražců) a strčit je do galvanovny na poniklování (a pak zase smontovat). (To je dodatečné poniklování). Tak se zeptal tady na foru jestli také my ostatní kolegové dodatečně niklujeme mosazné koleje a popřípadě kde. :idea:


Tak jsem po devíti letech prováděl optimalizaci trati. Pruty z mosazi poniklované v Německu se vůbec neliší od prutů poniklovaných v Čechách. Stejné je to i s výhybkami od LGB. Z toho mi vyplývá, že když se to v Čechách neodflákne, tak umíme být stejně dobří. Ano, nabízel jsem mosazné kolejivo. Začal jsem se zahradní železnicí v nejnevhodnější době (léto 2006) a kupoval jsem všechny zbytky, co byly k mání. Když jsem začal v roce 2009 vlastní stavbu, tak LGB již nějakou dobu nikl v nabídce nemělo a proto jsem se rozhodl pro "dodatečné niklování". Rovné koleje šly do galvanovny rozebrané a výhybky č ?ástečně i s plastem.
Pokud se někomu nikl loupal a loupe, je to jen kvůli nedodržení technologie.
digitalista
 
Příspěvky: 189
Registrován: úte 27. srp 2013 10:44:13

Předchozí

Zpět na Stavby, přestavby a úpravy vozidel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 5 návštevníků

cron


Sponzor fóra je firma Vlaky Zezulka


Blog Zahradní železnice blog-zahardni-zeleznice