Oprava U25.0 Steinz

Pochlubte se jak tvoříte a přetváříte :-)

Oprava U25.0 Steinz

Příspěvekod G_Zahrada » pon 02. čer 2014 18:25:06

Koukám, že pan Zezulka "založil" nový oddíl - tak přispěji také trochu do mlýna a to úpravou tovární LGB-Steinzky. Tovární loko byla přeznačena na U.25.0, ale hlavně došlo asi cca. po 4 letech, kdy model jezdil při průtrži mračen (jezdíme za každého počasí) ke zkratování tištěného spoje v kotli loko. Voda zatekla dělícím stykem do skříňového kotle a narušila tištěný spoj - model přestal dobře jezdit - docházelo ke snížení napětí na svorkách motorku dík zkratu na tištěném spoji v ležatém kotli.
Oprava spočívala v přemostění tištěného spoje a přemístnění napájecího vypínače na skříň budky. :idea: Rozborka a sborka modelu byla provedena podle technického nákresu Champex-Linden.
Model U25.0 byl také doplněn odvodňovací otvory v rámu modelu (aby nedošlo ke zkratu napájecího napětí) pro případný provoz při další průtrži mračen. Vypínač napájecího napětí byl z důvodu montáže a potřeby jeho demontáře doplněn o spojovací konektor, aby se propojovací kablíky mohly protáhnout montážními otvory.
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Modely Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: Oprava U25.0 Steinz

Příspěvekod G_Zahrada » úte 08. črc 2014 19:13:06

Takže letos při prvním ježdění na zahradní železnici Brno začal hlavní tištěný spoj v kotli modelu parní loko. U25.0 opět zkratovat a tak dostal uličník za vyučenou - byl odpojen a lokomotiva může konečně normálně jezdit. :idea: Další komentář bude na stránce modelové železnice loko. U25.0. Je vidno, že voda s elektronikou v zahradních modelech umí pěkně "zacvičit".
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Modely Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Oprava U25.0 Steinz

Příspěvekod G_Zahrada » čtv 01. led 2015 12:45:00

Na stránkách modelové železnice bylo doplněno odstranění krycí mřížky z báně komínu U25.0 LGB pro lepší doplňování kouřové kapaliny do kouřového generátoru tohoto modelu. Hodně úspěchů s modelem U25.0 Krauss (Steinz) přeje G_Zahrada.
Naposledy upravil G_Zahrada dne ned 04. led 2015 10:25:12, celkově upraveno 1
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Modely Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: Oprava U25.0 Steinz

Příspěvekod Raduz » sob 03. led 2015 15:10:25

Tak nejak jsem nenasel jak vlastne doslo k odsraneni mrizky, kde je vypinac a jak je zapojeno. Takovy trochu o nicem. Odkaz je na hlavni stranku tak se clovek musi proklikat, dejte sem priste primy odkaz, dekuji. Jak jsem si vsiml tento nesvar mate ve vetsine svich prispevcich, ze nutite aby se clovek proklikal na inzerovany problem - reseni
Raduz
 
Příspěvky: 92
Registrován: pon 03. lis 2014 20:10:32
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Oprava U25.0 Steinz

Příspěvekod G_Zahrada » ned 04. led 2015 10:37:22

Raduz píše:Tak nejak jsem nenasel jak vlastne doslo k odsraneni mrizky, kde je vypinac a jak je zapojeno. Takovy trochu o nicem. Odkaz je na hlavni stranku tak se clovek musi proklikat, dejte sem priste primy odkaz, dekuji.

Dobrý den, omlouvám se - došlo k překlepu v textu na odkazu U25.0 - (někteří mi to dokonce jinde úmyslně přepisují ) odkaz U25.0 už funguje. Kdyžtak je potřeba zkusit přímý odkaz U25.0 na předchozí zprávě - textu a pořádně si to přečíst a nejen po sobě. A popřípadě napsat, že odkaz prostě jaksi nefunguje - pak se to může spravit. :idea:

PS: Generální a hlavní problém u modelů LGB spočívá v tom jak se dostat bezpečně dovnitř a popř. jak celý model složit zase dohromady a né jak danou součástku upravit (to bývá zpravidla vcelku jednoduché), protože u modelů LGB chybí technický manuál. Takže pokud potřebujete schéma, musíte na Champex-linden, kde bohužel není všechno anebo si koupit Servicebuch LGB, kde by měla být schémata i starších uspořádání. Navíc je u LGB el. zapojení všech podvozků "na jedno kopyto" (jsou zde pouze dvě výjimky, že hl. svorkovnice je jinde - loko. pro polní dráhy - Deutz a O&K). Aby model jel, musí být oba páry svorek na každém podvozku spojeny ať už na krátko nebo přez vypínač nebo přez dekodér.
U modelů malých měřítek - např. Roco je technický manuál součástí dokumentace modelu v každém jeho balení včetně rozpisu použitých součástek.
Raduz píše: Jak jsem si vsiml tento nesvar mate ve vetsine svich prispevcich, ze nutite aby se clovek proklikal na inzerovany problem - reseni

To jsem možná někdy dělávával. Tady na tomhle foru, ale rozhodně ne.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: Oprava U25.0 Steinz

Příspěvekod digitalista » ned 04. led 2015 21:43:19

G_Zahrada píše:
Raduz píše:Tak nejak jsem nenasel jak vlastne doslo k odsraneni mrizky, kde je vypinac a jak je zapojeno. Takovy trochu o nicem. Odkaz je na hlavni stranku tak se clovek musi proklikat, dejte sem priste primy odkaz, dekuji.

Dobrý den, omlouvám se - došlo k překlepu v textu na odkazu U25.0 - (někteří mi to dokonce jinde úmyslně přepisují ) odkaz U25.0 už funguje. Kdyžtak je potřeba zkusit přímý odkaz U25.0 na předchozí zprávě - textu a pořádně si to přečíst a nejen po sobě. A popřípadě napsat, že odkaz prostě jaksi nefunguje - pak se to může spravit. :idea:

PS: Generální a hlavní problém u modelů LGB spočívá v tom jak se dostat bezpečně dovnitř a popř. jak celý model složit zase dohromady a né jak danou součástku upravit (to bývá zpravidla vcelku jednoduché), protože u modelů LGB chybí technický manuál. Takže pokud potřebujete schéma, musíte na Champex-linden, kde bohužel není všechno anebo si koupit Servicebuch LGB, kde by měla být schémata i starších uspořádání. Navíc je u LGB el. zapojení všech podvozků "na jedno kopyto" (jsou zde pouze dvě výjimky, že hl. svorkovnice je jinde - loko. pro polní dráhy - Deutz a O&K). Aby model jel, musí být oba páry svorek na každém podvozku spojeny ať už na krátko nebo přez vypínač nebo přez dekodér.


U modelů malých měřítek - např. Roco je technický manuál součástí dokumentace modelu v každém jeho balení včetně rozpisu použitých součástek.
Raduz píše: Jak jsem si vsiml tento nesvar mate ve vetsine svich prispevcich, ze nutite aby se clovek proklikal na inzerovany problem - reseni

To jsem možná někdy dělávával. Tady na tomhle foru, ale rozhodně ne.


1- Ke VŠEM modelům LGB dokumentace existuje.
2- Že se něco musí zaplatit je normální, i u dokumentace existují autorská práva..........Servicebuch LGB není zase taková darda.
3- Zapojení všech podvozků LGB není na jedno kopyto, kdyby jste měl Servicebuch LGB, tak by jste to věděl.
4- Generální a hlavní problém u modelů LGB spočívá v uživatelích,jejichž nadšení je mnohonásobně větší než technické znalosti a někdy to stojí dost peněz.............když se nezadaří.
digitalista
 
Příspěvky: 189
Registrován: úte 27. srp 2013 10:44:13

Oprava U25.0 Steinz analogové zapojení a provoz

Příspěvekod G_Zahrada » pon 05. led 2015 7:33:46

digitalista píše:1- Ke VŠEM modelům LGB dokumentace existuje.

1. V době, když jsem začínal (2002-3), tak pořádně na webu nebyla a dát 3000,- Kč za kus papíru v roce 2003 bylo docela dost, navíc ostatní výrobci modelů měli dokumentaci včetně rozpisu ND zdarma.
Ještě pro lepší info: Cena Servicebuch v DM 200,- při kurzu 12 Kč/1DM a posléze v Eurech: 100,- Eur při kurzu 33,-Kč/1Euro........... :mrgreen:
digitalista píše:2- Že se něco musí zaplatit je normální, i u dokumentace existují autorská práva..........Servicebuch LGB není zase taková darda.

2.To si myslím pravý opak - 3000,- Kč je docela dost i v dnešní době, zejména, když Roco nebo Piko mají stejnou službu zdarma............. :roll: :roll:
Autorská práva s tím nemají co dělat a navíc to lze chápat jako ukázku přinejmenším "nedobrých mravů" - když si u nás koupíte model třeba za 4000,- peněz, musíte si ještě koupit návod za dalších 3000,-.......... :mrgreen: (který navíc problémy s modely beze zbytku neřeší).
digitalista píše:3- Zapojení všech podvozků LGB není na jedno kopyto, kdyby jste měl Servicebuch LGB, tak by jste to věděl.

3.Kdybyste jezdil na analog, tak byste věděl, že je to na jedno kopyto - krajní kontakty jsou pro napájení motoru, střední kontakty jsou od sbírání kol a saní. A je to stejné u všech podvozků. Možná, že i rozměry všech hl. konektorů (černé kostky) jsou stejné. U podvozků ICE, Steinz, V52, U99.5 tomu tak je (konektory). U ostatních modelů je to také shora, kontaktní fousy mají stejný průměr - lze na to nasadit stejné kontaktní "samice" podvozků ICE nebo i stejné konektory. Pouze u vozidel Deutz a O&K feldbahn-u je to na čele. Jedinou výjimku el. zapojení jsou kouřové generátory u parních modelů - některé jsou jen na 5V a ty starší jsou na 18V.
digitalista píše:4- Generální a hlavní problém u modelů LGB spočívá v uživatelích,jejichž nadšení je mnohonásobně větší než technické znalosti a někdy to stojí dost peněz.............když se nezadaří.

4.Generální problém je, že si někteří jedinci myslí že mohou vše vojebat a že okolo dotyčných jsou snad samí techničtí blbci a nevzdělanci. Viz model U37.0 (stálo to balík a nejezdilo to a navíc je to pěkně blbě poskládané) - dodělej doma a nebudu si k tomu kupovat další rádoby manuál za 3000,-, když je el. zapojení analogu je na jedno kopyto - výhoda analogu a RC analogu (DCC asi zřejmě tuhle výhodu nemá). Tedy, že zapojení hl. konektoru je stejné u U25.0 a U37.0 a dalších.
Navíc Servicebuch LGB za 3000,- Kč by problém se zapojením loko. U37.0 v analogu stejně nevyřešil. Takže hloupý zákazníku plať! :lol: :lol:

PS: Celá problematika modelu U25.0 zde popsaná platí pro analogový provoz (RC-analog) a analogové zapojení. Výjimku lze uplatnit pouze na odstranění krycí mřížky na báni komína (pro DCC i analog). :idea: Pro zapojení DCC-dekodéru do modelu U25.0 Steinz je možná potřeba založit novou sekci. :idea:
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Modely Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: Oprava U25.0 Steinz analogové zapojení a provoz

Příspěvekod digitalista » pon 05. led 2015 19:43:59

G_Zahrada píše:
digitalista píše:1- Ke VŠEM modelům LGB dokumentace existuje.

1. V době, když jsem začínal (2002-3), tak pořádně na webu nebyla a dát 3000,- Kč za kus papíru v roce 2003 bylo docela dost, navíc ostatní výrobci modelů měli dokumentaci včetně rozpisu ND zdarma.
Ještě pro lepší info: Cena Servicebuch v DM 200,- při kurzu 12 Kč/1DM a posléze v Eurech: 100,- Eur při kurzu 33,-Kč/1Euro........... :mrgreen:
digitalista píše:2- Že se něco musí zaplatit je normální, i u dokumentace existují autorská práva..........Servicebuch LGB není zase taková darda.

2.To si myslím pravý opak - 3000,- Kč je docela dost i v dnešní době, zejména, když Roco nebo Piko mají stejnou službu zdarma............. :roll: :roll:
Autorská práva s tím nemají co dělat a navíc to lze chápat jako ukázku přinejmenším "nedobrých mravů" - když si u nás koupíte model třeba za 4000,- peněz, musíte si ještě koupit návod za dalších 3000,-.......... :mrgreen: (který navíc problémy s modely beze zbytku neřeší).
digitalista píše:3- Zapojení všech podvozků LGB není na jedno kopyto, kdyby jste měl Servicebuch LGB, tak by jste to věděl.

3.Kdybyste jezdil na analog, tak byste věděl, že je to na jedno kopyto - krajní kontakty jsou pro napájení motoru, střední kontakty jsou od sbírání kol a saní. A je to stejné u všech podvozků. Možná, že i rozměry všech hl. konektorů (černé kostky) jsou stejné. U podvozků ICE, Steinz, V52, U99.5 tomu tak je (konektory). U ostatních modelů je to také shora, kontaktní fousy mají stejný průměr - lze na to nasadit stejné kontaktní "samice" podvozků ICE nebo i stejné konektory. Pouze u vozidel Deutz a O&K feldbahn-u je to na čele. Jedinou výjimku el. zapojení jsou kouřové generátory u parních modelů - některé jsou jen na 5V a ty starší jsou na 18V.
Analogové lokomotivy byly zpočátku vybavovány podvozky se TŘEMI piny. Jeden pól motoru je spojen se sběračem proudu. Právě proto se tyto modely prodávají za pár babek, protože digital musí mít striktně oddělený motor a koleje a mechanická úprava není nic jednoduchého.
digitalista píše:4- Generální a hlavní problém u modelů LGB spočívá v uživatelích,jejichž nadšení je mnohonásobně větší než technické znalosti a někdy to stojí dost peněz.............když se nezadaří.[/quote
4.Generální problém je, že si někteří jedinci myslí že mohou vše vojebat a že okolo dotyčných jsou snad samí techničtí blbci a nevzdělanci. Viz model U37.0 (stálo to balík a nejezdilo to a navíc je to pěkně blbě poskládané) - dodělej doma a nebudu si k tomu kupovat další rádoby manuál za 3000,-, když je el. zapojení analogu je na jedno kopyto - výhoda analogu a RC analogu (DCC asi zřejmě tuhle výhodu nemá). Tedy, že zapojení hl. konektoru je stejné u U25.0 a U37.0 a dalších.
Navíc Servicebuch LGB za 3000,- Kč by problém se zapojením loko. U37.0 v analogu stejně nevyřešil. Takže hloupý zákazníku plať! :lol: :lol:

PS: Celá problematika modelu U25.0 zde popsaná platí pro analogový provoz (RC-analog) a analogové zapojení. Výjimku lze uplatnit pouze na odstranění krycí mřížky na báni komína (pro DCC i analog). :idea: Pro zapojení DCC-dekodéru do modelu U25.0 Steinz je možná potřeba založit novou sekci. :idea:
digitalista
 
Příspěvky: 189
Registrován: úte 27. srp 2013 10:44:13

Re: Oprava U25.0 Steinz analogové zapojení a provoz

Příspěvekod digitalista » pon 05. led 2015 19:50:56

digitalista píše:
G_Zahrada píše:
digitalista píše:1- Ke VŠEM modelům LGB dokumentace existuje.

1. V době, když jsem začínal (2002-3), tak pořádně na webu nebyla a dát 3000,- Kč za kus papíru v roce 2003 bylo docela dost, navíc ostatní výrobci modelů měli dokumentaci včetně rozpisu ND zdarma.
Ještě pro lepší info: Cena Servicebuch v DM 200,- při kurzu 12 Kč/1DM a posléze v Eurech: 100,- Eur při kurzu 33,-Kč/1Euro........... :mrgreen:
digitalista píše:2- Že se něco musí zaplatit je normální, i u dokumentace existují autorská práva..........Servicebuch LGB není zase taková darda.

2.To si myslím pravý opak - 3000,- Kč je docela dost i v dnešní době, zejména, když Roco nebo Piko mají stejnou službu zdarma............. :roll: :roll:
Autorská práva s tím nemají co dělat a navíc to lze chápat jako ukázku přinejmenším "nedobrých mravů" - když si u nás koupíte model třeba za 4000,- peněz, musíte si ještě koupit návod za dalších 3000,-.......... :mrgreen: (který navíc problémy s modely beze zbytku neřeší).
digitalista píše:
Nevím, kolik stál servicebuch v jako kniha, ale na CD 6,- Eur.........


3- Zapojení všech podvozků LGB není na jedno kopyto, kdyby jste měl Servicebuch LGB, tak by jste to věděl.

3.Kdybyste jezdil na analog, tak byste věděl, že je to na jedno kopyto - krajní kontakty jsou pro napájení motoru, střední kontakty jsou od sbírání kol a saní. A je to stejné u všech podvozků. Možná, že i rozměry všech hl. konektorů (černé kostky) jsou stejné. U podvozků ICE, Steinz, V52, U99.5 tomu tak je (konektory). U ostatních modelů je to také shora, kontaktní fousy mají stejný průměr - lze na to nasadit stejné kontaktní "samice" podvozků ICE nebo i stejné konektory. Pouze u vozidel Deutz a O&K feldbahn-u je to na čele. Jedinou výjimku el. zapojení jsou kouřové generátory u parních modelů - některé jsou jen na 5V a ty starší jsou na 18V.

Analogové lokomotivy byly zpočátku vybavovány podvozky se TŘEMI piny. Jeden pól motoru je spojen se sběračem proudu. Právě proto se tyto modely prodávají za pár babek, protože digital musí mít striktně oddělený motor a koleje a mechanická úprava není nic jednoduchého.
digitalista píše:4- Generální a hlavní problém u modelů LGB spočívá v uživatelích,jejichž nadšení je mnohonásobně větší než technické znalosti a někdy to stojí dost peněz.............když se nezadaří.[/quote
4.Generální problém je, že si někteří jedinci myslí že mohou vše vojebat a že okolo dotyčných jsou snad samí techničtí blbci a nevzdělanci. Viz model U37.0 (stálo to balík a nejezdilo to a navíc je to pěkně blbě poskládané) - dodělej doma a nebudu si k tomu kupovat další rádoby manuál za 3000,-, když je el. zapojení analogu je na jedno kopyto - výhoda analogu a RC analogu (DCC asi zřejmě tuhle výhodu nemá). Tedy, že zapojení hl. konektoru je stejné u U25.0 a U37.0 a dalších.
Navíc Servicebuch LGB za 3000,- Kč by problém se zapojením loko. U37.0 v analogu stejně nevyřešil. Takže hloupý zákazníku plať! :lol: :lol:

Digital má v základu 4 DRÁTY, takže s připojením žádné problémy nejsou.

PS: Celá problematika modelu U25.0 zde popsaná platí pro analogový provoz (RC-analog) a analogové zapojení. Výjimku lze uplatnit pouze na odstranění krycí mřížky na báni komína (pro DCC i analog). :idea: Pro zapojení DCC-dekodéru do modelu U25.0 Steinz je možná potřeba založit novou sekci. :idea:
digitalista
 
Příspěvky: 189
Registrován: úte 27. srp 2013 10:44:13

Oprava U25.0 Steinz analog. zapojení

Příspěvekod G_Zahrada » úte 06. led 2015 13:53:27

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Dobrý den,
Bylo docela problém najít co jste vlastně chtěl sdělit předchozími 2 zprávami. :roll: (Málem jsem spadl ze židle). Zřejmě jste se do toho trochu zamotal, ale to nic.
1. Jak jsem po sáhodlouhém pátrání ve Vašem textu zjistil, že snad existuje nějaké CD s ND na LGB jen za 6,- Eur (u p. Zezulky zatím v nabídce není - nenašel jsem ji) - zkusíme mu napsat - třeba to dá do nabídky.
2. Moje maličkost měla jen nabídky na tištěné exempláře jeden za 200,- DM anebo ještě lépe za 100,- Eur při příslušných kursech. S kolegy jsme se shodli, že za tu cenu dostaneme na E-bay 2ks loko Steinz LGB a když náhodou jednu rozbijeme (což je málo pravděpodobné) při její demontáži, tak to vyjde pořád levněji. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
digitalista píše:Analogové lokomotivy byly zpočátku vybavovány podvozky se TŘEMI piny. Jeden pól motoru je spojen se sběračem proudu. Právě proto se tyto modely prodávají za pár babek, protože digital musí mít striktně oddělený motor a koleje a mechanická úprava není nic jednoduchého.

3.Ano máte pravdu, že některé starší modely LGB tohle mají (tři piny - vypínač je potřeba zapojit mezi dva sobě nejbližžší), ale moje maličkost tady hovoří o analogovém zapojení, dále o tom, že universální konektory z ICE podvozků pasují i na ty třípinové podvozky a také o tom, že pro úpravu U25.0 v DCC je možná potřeba založit novou sekci s nadpisem "Úprava U25.0 Steinz pro DCC zapojení provoz" a nechat tady na to odkaz. :idea:
PS: Koukal jem E-Bay a nějak nebyly cenové rozdíly mezi "starými" a "novými" Steinzkami. Zřejmě tam nakupují především sběratelé loko. skříní.

4. Nemá smysl tady vést další polemiku - jezdím na analog, (DCC opravdu nechystám) a text je určen především provozovatelům analogu. :lol: Kupuji občas E-Bay i starší loko. U25.0 Steinz, s tím, že je pro analogové zapojení nejdůležitější hl. konektor u místěný na podvozku shora (na všech modelech LGB je stejný). Některé podvozky těchto modelů jsou třípinové, některé čtyřpinové a je podstatné zapojit vypínač mezi dva krajní piny. U třípinového podvozku pak už není třeba dalších úprav, u čtyřpinového (těch je dnes převažující většina) je potřeba zkratovat druhé dva sousední piny na hl. univerzálním konektoru (Hl. konektor je pořád stále jeden a tentýž - proto je to na jedno kopyto). Zapojení DCC zde řešit nechci - to je úplně jiné. Na to si založte další sekci.
Přeji pěkný den. :D
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Další

Zpět na Stavby, přestavby a úpravy vozidel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron


Sponzor fóra je firma Vlaky Zezulka


Blog Zahradní železnice blog-zahardni-zeleznice