U37.0

Pochlubte se jak tvoříte a přetváříte :-)

Re: U37.0

Příspěvekod G_Zahrada » čtv 10. črc 2014 10:42:03

digitalista píše:Nebudu taky polemizovat jestli 5 - 6 % je moc (doporučuje se 2 - 3 %). Tady poprvé čtu, že jsou u Účka problémy s jízdními vlastnostmi a tažnou silou. Myslím, že hmotnost 2.67 kg (moje jsem zvážil) je dostačující. Je fakt, že starší modely neměly ještě odpruženou prostřední nápravu na pojezdu a pokud někde zůstala loko viset a bandážovaná náprava byla ve vzduchu, tak klouzlo......

Je to prosté. Vemte model s sebou do Brna až budeme jezdit a uvidíte sám. Jeden průjezd kolejištěm mu určitě vadit nebude. Jinak trakční problém u účka způsobuje jeho "zadní běhoun", který snižuje kvalitu trakčních vlastností a také bandážovaná náprava vpředu. V opačném směru jízdy (bouda napřed) jede model lépe.
Jinak model LGB 99 6001 má také 3,2 kg (tedy přibližně stejne jako moje "dovážená" U37.0) - to proto že má běhouny ze předu i ze zadu, které zde zřejmě velmi snižují adhezní vlastnosti (myslím u 99 6001). Výrobce LGB o tom zřejmě ví a proto tenhle model udělal těžší (99 6001).
Jinak abychom tady už moc nepolemizovali - vemte model do Brna až se bude jezdit a uvidíte sám. :idea:
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Modely Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: U37.0

Příspěvekod digitalista » pon 14. črc 2014 9:21:29

G_Zahrada píše:
digitalista píše:Nebudu taky polemizovat jestli 5 - 6 % je moc (doporučuje se 2 - 3 %). Tady poprvé čtu, že jsou u Účka problémy s jízdními vlastnostmi a tažnou silou. Myslím, že hmotnost 2.67 kg (moje jsem zvážil) je dostačující. Je fakt, že starší modely neměly ještě odpruženou prostřední nápravu na pojezdu a pokud někde zůstala loko viset a bandážovaná náprava byla ve vzduchu, tak klouzlo......

Je to prosté. Vemte model s sebou do Brna až budeme jezdit a uvidíte sám. Jeden průjezd kolejištěm mu určitě vadit nebude. Jinak trakční problém u účka způsobuje jeho "zadní běhoun", který snižuje kvalitu trakčních vlastností a také bandážovaná náprava vpředu. V opačném směru jízdy (bouda napřed) jede model lépe.
Jinak model LGB 99 6001 má také 3,2 kg (tedy přibližně stejne jako moje "dovážená" U37.0) - to proto že má běhouny ze předu i ze zadu, které zde zřejmě velmi snižují adhezní vlastnosti (myslím u 99 6001). Výrobce LGB o tom zřejmě ví a proto tenhle model udělal těžší (99 6001).
Jinak abychom tady už moc nepolemizovali - vemte model do Brna až se bude jezdit a uvidíte sám. :idea:


Můžete zde detailněji vysvětlit, jak běhouny ovlivňují trakční vlastnosti, když jsou v podstatě jen na "parádu" ? Pokud je tedy pružinami netlačíte z důvodu "řezání" vyhybek ? Do této chvíle jsem si myslel, že bandáže slouží ke zlepšení trakčních vlastností (loko neklouže....................
digitalista
 
Příspěvky: 189
Registrován: úte 27. srp 2013 10:44:13

Re: U37.0

Příspěvekod G_Zahrada » pon 14. črc 2014 15:08:02

digitalista píše:Můžete zde detailněji vysvětlit, jak běhouny ovlivňují trakční vlastnosti, když jsou v podstatě jen na "parádu" ? Pokud je tedy pružinami netlačíte z důvodu "řezání" vyhybek ?

Běhouny - tedy běžné nápravy jsou pro nás zahrádkáře a zahradní železnice nejen pro "parádu", ale hlavně jsou k vzteku :cry: , protože právě ony bohužel výrazně zhoršují trakční vlastnosti všech modelů hnacích vozidel pokud je mají (ty běhouny). Důležitou roli hraje také těžiště modelu. Pokud se nachází přímo uprostřed nad hnacími nápravami a "běžné nápavy" jsou úplně mimo něj - tak je vše v pořádku, ale pokud se nachází řekněme mezi hnacími nápravami a běžnou nápravou, tak je to špatné a trakční síly modelu jdou dolů (do značné míry je to i případ té U37.0). Uvedu ale raději jiný případ aby to bylo ještě markantnější. Když jsem stavěl prvně model M21.0, tak jsem u prototypu volil uspořádání hnacích náprav 1AA1 (vůz měl jezdit a jezdí dnes sólo). To se do značné míry neosvědčilo (uložení otočných čepů podvozků a jejich těžiště) a tak jsem zkusil uspořádání B2 a to také nefungovalo s výjimkou roviny (i když velká předloha M21.0 takto bez problémů jezdí). Tak jsem nakonec skončil u uspořádání BB a vůz-model M21.0 teprve potom normálně jezdí. To stejné jsem později zkoušel u modelu VT137 DR - motorový vůz se spojnicemi z dráhy Zittau-Oybin. (Tato předloha zajížděla za války až do Frýdlantu v Čechách). Při stavbě mi zbyl podvozek do ICE - tak jsem pro pojezd použil jen jeden a druhý byl běžný (opět se plánovalo, že vůz bude jezdit solo a dnes jezdí sólo) uspořádání bylo B2 a zase z toho nic nebylo. Model jezdil jakžtakž dobře po rovince, ale na stoupání s ním nebylo nic. Takže jsem koupil druhý podvozek co ICE a model je schopen utáhnout i dva nebo tři čtyřnápravové osobní vozy na "neložiskových" podvozcích, které mají výrazně větší jízdní odpory i na mém obávaném zahradním stoupání.
Samozřejmě existuje celá řada "špeků" jak postupovat při návrhu mechanického řešení celého pojezdu aby model dobře jezdil (např. čtyřspřežní loko. z Korytnice). Ta je v galerii 2005 první řada, druhý obrázek zprava. Možná právě tenhle model by si tady zasloužil svoji novou sekci.
digitalista píše:Do této chvíle jsem si myslel, že bandáže slouží ke zlepšení trakčních vlastností (loko neklouže....................

To je samozřejmě pravda - bandáže jsou pro nás zahrádkáře vynikající a opravdu veledůležitá věc. Ale zároveň je to také o tom uspořádání těžiště versus uspořádání hnacích a běžných náprav trakčího vozidla jak jsem napsal výš.
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Modely Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: U37.0

Příspěvekod G_Zahrada » stř 19. lis 2014 22:40:26

Další komentář k modelu U37.0 ČSD je v Galerii 2014 zahradní železnice Brno. :idea:
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Modely Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: U37.0

Příspěvekod nadkachna » pát 19. čer 2015 23:20:36

Možná špatně hledám, ale nikde se mi nedaří najít rozměry této loko. Jde mě především o celkovou výšku modelu - může mi to nějaká dobrá duše změřit?
nadkachna
 
Příspěvky: 160
Registrován: sob 27. pro 2014 18:42:00

Re: U37.0

Příspěvekod nadkachna » sob 20. čer 2015 13:15:44

Loko změřena p. Zezulkou - 17,5 cm na výšku, takže stejně jako steinzka.
nadkachna
 
Příspěvky: 160
Registrován: sob 27. pro 2014 18:42:00

Re: U37.0

Příspěvekod nadkachna » pát 11. zář 2015 20:30:30

Měl bych zas jeden technický dotaz - jaký má tato mašinka odběr proudu? Řeším výběr dekodéru, tak ať vím, z čeho mohu vybírat.
nadkachna
 
Příspěvky: 160
Registrován: sob 27. pro 2014 18:42:00

Re: U37.0

Příspěvekod Vlaky Zezulka » pon 14. zář 2015 21:16:34

Dekodér by měl mýt minimálně 1,2 A
Vlaky Zezulka
Administrátor
 
Příspěvky: 151
Registrován: sob 02. bře 2013 1:08:38
Bydliště: Běleč nad orlicí 115

Re: U37.0

Příspěvekod nadkachna » úte 03. lis 2015 17:53:25

V říjnu se zadařila na e-bay výhodná koupě LGB 2071D a tak pomalu připravuji vánoční dárek v podobě U37 - jedné z mála lokomotiv, co lze z portfolia LGB se ctí a s relativně minimálním úsilím počeštit. Shodou okolností se na zdejším blogu nedávno objevil článek o digitalizaci této lokomotivy (http://www.vlakyzezulka.cz/blog/digitalizace-lokomotiv/). Oproti panu Zezulkovi jsem se rozhodl podvozek nerozebírat. Šroubovákem jsem odehnul vodící plíšky a pro jistotu je ještě zafixoval plastovou destičkou. Kontakty na motorku jsem naopak přihnul více k sobě a pro strýčka příhodu je z vnější strany potřel epoxidem. I bez těchto dodatečných opatření byla mezera mezi kontakty motorku a přívodními plíšky dostatečná, tak snad to bude fungovat i do budoucna.

Obrázek

Co se týče dekodéru, zvolil jsem Zimo MX 695. Za oběť mu padlo jedno ze závaží, které chci kompenzovat přidáním olova do volných "kapes" vedle kotle. I bez něj ale lokomotiva funguje na výbornou. Měl bych ale dotaz na p. Zezulku (a samozřejmě i další)- řešil jste nějak regulaci motoru (napětí, frekvenci, vzorkování EMS), nebo jste ponechal tovární hodnoty? Jde mi o to, zda jde řízení otáček přizpůsobit starému motoru, který je v lokomotivě použit (Bühler).

Obrázek
nadkachna
 
Příspěvky: 160
Registrován: sob 27. pro 2014 18:42:00

Re: U37.0

Příspěvekod radek » pát 06. lis 2015 17:45:12

Já to ve své U37 nechal v defaultu a funguje to dobře.
radek
 
Příspěvky: 51
Registrován: pon 19. kvě 2014 12:52:25

PředchozíDalší

Zpět na Stavby, přestavby a úpravy vozidel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron


Sponzor fóra je firma Vlaky Zezulka


Blog Zahradní železnice blog-zahardni-zeleznice