digitalista píše:GKarel píše:digitalista píše:Mám na mysli podvozek a převody, dvojkolí je otázka jiná.....
Já si myslím, že ta dvojkolí u Pika souvisí i s těmi podvozky a převody. LGB kola jsou hladká a při větším zatížení prostě proklouznou. U pika díky té drsnosti ty kola
jen tak neproklouznou a potom se ty převody hodně přetěžují. Potom je to dáno u Piko mašin tím poměrem převodů, kdy koly nejde volně otáčet jako u LGB mašin.
.....asi proto u LGB vědí proč to dělají tak jak to dělají.....
Tak nějak.....
GKarel píše: Potom je to dáno u Piko mašin tím poměrem převodů, kdy koly nejde volně otáčet jako u LGB mašin.
To je zajímavá technická myšlenka....
U LGB je dvouchodý šnek (s vyšším stoupáním) a možná je i větší modul ozubení, u Pika (pokud se kola netočí) + LGB-Toy-Train je šnek jednochodý.....
U toho Pika to bude asi použitým materiálem ozubených šnekových kol (že se obrušují-
p. Zezulka asi uprostřed).....
Přiznávám, že s převodovkami na zahradě nikdy problém neměl (ani s LGB ani s vlastními). Lokomotivu Piko na zahradu si kupovat nikdy nebudu(snad jedině BR199 HSB), protože normální rozchod na
zahradní železnici nevedu a nechci to už rozšiřovat o normální rozchod 1:28-32. Takže modely Piko pro
zahradní železnici spíše glosuji ze strojařského pohledu a z pohledu stavby vozidel pro domácí
modelovou železnici.