Lokomotivy PIKO G

Re: Lokomotivy PIKO G

Příspěvekod G_Zahrada » úte 28. led 2014 19:43:59

GKarel píše:Kola u Piko mašin díky použitému materiálu mají drsnější povrch a proto se na ně líp nabaluje špína s kolejí, proto je třeba je častěji čistit. Já před každým
ježděním venku projedu trať čistícím vozem ( samozřejmě mosazné kolejnice) a nemám problém. Mám v provozu už přes tři roky třeba Piko BR 260 a žádný
ani náznak problémů a to je jediná mašina která mi rozhrne s pluhem v zimě sníh i do stoupání. Ale pravidelně čistím a mažu.

....a lokomotivní kola (Piko) jsou ocelová(železná) nebo mosazná :?:
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: Lokomotivy PIKO G

Příspěvekod GKarel » úte 28. led 2014 22:48:04

Kola Piko lokomotiv budou zřejmě nějaká zinková slitina a jsou celokovová. Podobná kola používá i Bachmann a možná i jiní výrobci.
GKarel
 
Příspěvky: 122
Registrován: sob 16. bře 2013 16:19:16

Re: Lokomotivy PIKO G

Příspěvekod G_Zahrada » úte 28. led 2014 23:12:40

GKarel píše:Kola Piko lokomotiv budou zřejmě nějaká zinková slitina a jsou celokovová. Podobná kola používá i Bachmann a možná i jiní výrobci.

Ta drsnost je zřejmě zůsobena špatným obrobením (nebo že by kola byly jen tlakové odlitky?). Niklování pak ten nekvalitní povrch kol už nezachrání. Přiznám se, že na zahradní železnici jezdím jen na mosazných dvojkolích ať jsou niklované nebo ne. Na vozech mám většinou loukoťové plasťáky s výjimkou čtyřosých Balmú.
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: Lokomotivy PIKO G

Příspěvekod digitalista » stř 29. led 2014 11:41:23

Mám na mysli podvozek a převody, dvojkolí je otázka jiná.....
digitalista
 
Příspěvky: 161
Registrován: úte 27. srp 2013 10:44:13

Re: Lokomotivy PIKO G

Příspěvekod G_Zahrada » stř 29. led 2014 13:10:10

Vlaky Zezulka píše:Původní podvozek jsem měl po "třech sezonách" venkovního ježdění, mě na lokomotivě odešly převody
. Proto jsem měnil podvozek. Bylo by zajímavé kolik najezdila kilometru? Velký okruh má asi 80 m. Cena podvozku http://www.vlakyzezulka.cz/pohony/2656-motor-se-snekem-.html Můžete se zastavit a vyzkoušet :?:

digitalista píše:Mám na mysli podvozek a převody, dvojkolí je otázka jiná.....


Někdo psal na webu (adresu teď nevim) také, že se (krom převodů BR80) kola Piko strašně špiní a že to vůbec nejede - nesbírá. :idea:
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: Lokomotivy PIKO G

Příspěvekod GKarel » stř 29. led 2014 16:53:32

digitalista píše:Mám na mysli podvozek a převody, dvojkolí je otázka jiná.....

Já si myslím, že ta dvojkolí u Pika souvisí i s těmi podvozky a převody. LGB kola jsou hladká a při větším zatížení prostě proklouznou. U pika díky té drsnosti ty kola
jen tak neproklouznou a potom se ty převody hodně přetěžují. Potom je to dáno u Piko mašin tím poměrem převodů, kdy koly nejde volně otáčet jako u LGB mašin.
GKarel
 
Příspěvky: 122
Registrován: sob 16. bře 2013 16:19:16

Re: Lokomotivy PIKO G

Příspěvekod digitalista » čtv 30. led 2014 17:12:16

GKarel píše:
digitalista píše:Mám na mysli podvozek a převody, dvojkolí je otázka jiná.....

Já si myslím, že ta dvojkolí u Pika souvisí i s těmi podvozky a převody. LGB kola jsou hladká a při větším zatížení prostě proklouznou. U pika díky té drsnosti ty kola
jen tak neproklouznou a potom se ty převody hodně přetěžují. Potom je to dáno u Piko mašin tím poměrem převodů, kdy koly nejde volně otáčet jako u LGB mašin.


.....asi proto u LGB vědí proč to dělají tak jak to dělají.....
digitalista
 
Příspěvky: 161
Registrován: úte 27. srp 2013 10:44:13

Re: Lokomotivy PIKO G

Příspěvekod G_Zahrada » čtv 30. led 2014 21:18:16

digitalista píše:
GKarel píše:
digitalista píše:Mám na mysli podvozek a převody, dvojkolí je otázka jiná.....

Já si myslím, že ta dvojkolí u Pika souvisí i s těmi podvozky a převody. LGB kola jsou hladká a při větším zatížení prostě proklouznou. U pika díky té drsnosti ty kola
jen tak neproklouznou a potom se ty převody hodně přetěžují. Potom je to dáno u Piko mašin tím poměrem převodů, kdy koly nejde volně otáčet jako u LGB mašin.


.....asi proto u LGB vědí proč to dělají tak jak to dělají.....

Tak nějak.....

GKarel píše: Potom je to dáno u Piko mašin tím poměrem převodů, kdy koly nejde volně otáčet jako u LGB mašin.

To je zajímavá technická myšlenka.... :idea: :lol: :lol: :lol:
U LGB je dvouchodý šnek (s vyšším stoupáním) a možná je i větší modul ozubení, u Pika (pokud se kola netočí) + LGB-Toy-Train je šnek jednochodý..... :idea:
U toho Pika to bude asi použitým materiálem ozubených šnekových kol (že se obrušují-p. Zezulka asi uprostřed).....
Přiznávám, že s převodovkami na zahradě nikdy problém neměl (ani s LGB ani s vlastními). Lokomotivu Piko na zahradu si kupovat nikdy nebudu(snad jedině BR199 HSB), protože normální rozchod na zahradní železnici nevedu a nechci to už rozšiřovat o normální rozchod 1:28-32. Takže modely Piko pro zahradní železnici spíše glosuji ze strojařského pohledu a z pohledu stavby vozidel pro domácí modelovou železnici. :idea:
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: Lokomotivy PIKO G

Příspěvekod G_Zahrada » stř 02. dub 2014 15:12:53

Tak jsem viděl novou BR80. Skříň vypadá dobře, ale ten podvozek Piko má jednochodé šneky a tedy se nedá s dvojkolím modelu lokomotivy otočit tak jako u podvozků LGB. :?
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Předchozí

Zpět na Piko lokomotivy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron


Sponzor fóra je firma Vlaky Zezulka


Blog Zahradní železnice blog-zahardni-zeleznice