Lokomotivy PIKO G

Re: Lokomotivy PIKO G

Příspěvekod digitalista » sob 05. říj 2013 22:53:28

Úzkorozchodné, nebo normálněrozchodné, to je asi jedno. Faktem je, že kvalita jde rapidně dolů a ceny letí nahoru. Před chvílí jsem se vrátil z Lipska a za ty ceny to nekupují ani Němci. To je asi i jeden z důvodů, proč vyletěly nahoru ceny starších modelů. Byl jsem až překvapený, jakou má váhu poznámka "vyrobeno v Norimberku". Když vezmu v potaz i kurz Eura...........někteří z kamarádů se divili, proč sháním ojetiny a tahám krabice náhradních dílů. Já v pohodě jezdím, oni své nové modely reklamují..................
digitalista
 
Příspěvky: 189
Registrován: úte 27. srp 2013 10:44:13

Re: Lokomotivy PIKO G

Příspěvekod G_Zahrada » ned 06. říj 2013 5:46:54

digitalista píše:Úzkorozchodné, nebo normálněrozchodné, to je asi jedno. Faktem je, že kvalita jde rapidně dolů a ceny letí nahoru. Před chvílí jsem se vrátil z Lipska a za ty ceny to nekupují ani Němci. To je asi i jeden z důvodů, proč vyletěly nahoru ceny starších modelů. Byl jsem až překvapený, jakou má váhu poznámka "vyrobeno v Norimberku". Když vezmu v potaz i kurz Eura...........někteří z kamarádů se divili, proč sháním ojetiny a tahám krabice náhradních dílů. Já v pohodě jezdím, oni své nové modely reklamují..................

U vozejků je to úplně jedno - pokud člověk netrvá na umístění všech detailů. Kolejivo - tam vše zůstává v pořádku nebo se koupí náhr. díl a hnací vozidla - hnací podvozky bývají většinou v pořádku...... :?: nebo snad ne :?: Navíc ojetiny mívají někdy pěknou patinu nebo to bývají velmi zajímavé atypy.....
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Modely Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: Lokomotivy PIKO G

Příspěvekod GKarel » ned 06. říj 2013 13:14:15

Já nemám moc rád když se úzkorozchodné a normálněrozchodné modely spřahují dohromady, alespoň pro mě je to takové divné. Já jsem si vozový park rozdělil
na normální a úzký a podle nálady jezdím buď tak a nebo tak. A přiznám se že v poslední době jezdím více na normálním rozchodu a přitom úzkorozchodných
vozidel mám daleko více. U Pika se mi navíc líbí každý rok nějaká novinka a dostupnost náhradních dílů, i když jsem zatím žádný díl nepotřeboval.
GKarel
 
Příspěvky: 223
Registrován: sob 16. bře 2013 16:19:16

Re: Lokomotivy PIKO G

Příspěvekod G_Zahrada » pon 07. říj 2013 5:19:24

GKarel píše:Já nemám moc rád když se úzkorozchodné a normálněrozchodné modely spřahují dohromady, alespoň pro mě je to takové divné. Já jsem si vozový park rozdělil
na normální a úzký a podle nálady jezdím buď tak a nebo tak. A přiznám se že v poslední době jezdím více na normálním rozchodu a přitom úzkorozchodných vozidel mám daleko více.

No ano, někeří divočáci zahradních železnic tohle dělají.........U99.5 stojící vedle Tauruse je pak stejně dlouhá i když by měla být poloviční........
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Modely Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: Lokomotivy PIKO G

Příspěvekod digitalista » stř 09. říj 2013 21:11:16

G_Zahrada píše:
GKarel píše:Já nemám moc rád když se úzkorozchodné a normálněrozchodné modely spřahují dohromady, alespoň pro mě je to takové divné. Já jsem si vozový park rozdělil
na normální a úzký a podle nálady jezdím buď tak a nebo tak. A přiznám se že v poslední době jezdím více na normálním rozchodu a přitom úzkorozchodných vozidel mám daleko více.

No ano, někeří divočáci zahradních železnic tohle dělají.........U99.5 stojící vedle Tauruse je pak stejně dlouhá i když by měla být poloviční........


Pánové, berme to tak, že to jsou hračky............kolik myslíte, že je modelů v opravdovém měřítku pro rozchod 45mm ?
digitalista
 
Příspěvky: 189
Registrován: úte 27. srp 2013 10:44:13

Re: Lokomotivy PIKO G

Příspěvekod G_Zahrada » pát 11. říj 2013 0:21:44

digitalista píše:
G_Zahrada píše:
GKarel píše:Já nemám moc rád když se úzkorozchodné a normálněrozchodné modely spřahují dohromady, alespoň pro mě je to takové divné. Já jsem si vozový park rozdělil
na normální a úzký a podle nálady jezdím buď tak a nebo tak. A přiznám se že v poslední době jezdím více na normálním rozchodu a přitom úzkorozchodných vozidel mám daleko více.

No ano, někeří divočáci zahradních železnic tohle dělají.........U99.5 stojící vedle Tauruse je pak stejně dlouhá i když by měla být poloviční........


Pánové, berme to tak, že to jsou hračky............kolik myslíte, že je modelů v opravdovém měřítku pro rozchod 45mm ?

U polních a průmyslových drah všechny, protože každý výrobce to dělal jinak a vyráběl lokomotivy i vozy podle výkonu a rozchodu......kdežto dnes je takový Taurus jen na jeden rozchod a to 1435mm. Steinzka se dělala pro rozchody 400, 500, 550, 600, 650, 700, 750, 760, 800, 1000, 1067 a 1435mm s příslušným kotlem i jeho výkonem, průměry kol i hmotností a parním rozvodem a každý výrobce to měl ještě jinak kvůli patentovým právům. Kiplory se vyráběly podle přepravované kubatury zeminy nebo štěrku. Tedy byly různé velikosti i typy. Ale jinak kdo si hraje, nezlobí......
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Modely Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: Lokomotivy PIKO G

Příspěvekod pepaamisa » ned 19. led 2014 15:16:30

Ahoj, také mám BR80ku od Pika, byla to můj první start set, který mě vyprovokoval ke stavbě kolejiště na zahradě, bohužel ale venku od pika nejezdí nic a i koleje jsem nahradil niklovanými. Kdysi jsem panu Šilerovi posílal jak čistím nápravy na BR80 http://www.drah-servis.cz/detail.php?ty ... navod_BR80 Ale jak už tu někdo z Vás psal LGB je téměř bezúdržbové. V nabídce Piko jsou niní nápravy na BR80, nevíte někdo zda je to pořád ten oxidující pozink? Nebo se sběř proudu zlepšil? Pepa
pepaamisa
 
Příspěvky: 49
Registrován: ned 19. led 2014 14:53:19

Re: Lokomotivy PIKO G

Příspěvekod GKarel » ned 19. led 2014 17:49:34

Nápravy jako náhradní díl jsou pořád stejná osoustružená zinková slitina. Ale jsou nové podvozky s kuličkovými ložisky, kde sběr proudu je mnohem lepší.
Ale samostatně koupená pouze náprava vybavená kuličkovými ložisky, do starých podvozků bez úprav nejde dát. Loni do své BR80 dával nový podvozek pan Zezulka
a taky na svých stránkách popisuje i obrazem rozdíly u nového podvozku.
GKarel
 
Příspěvky: 223
Registrován: sob 16. bře 2013 16:19:16

Re: Lokomotivy PIKO G

Příspěvekod pepaamisa » ned 19. led 2014 19:04:39

Letošní i loňské příspěvky prohledány, ale nějak to nemůžu najít, nemáte náhodou odkaz? Díky
pepaamisa
 
Příspěvky: 49
Registrován: ned 19. led 2014 14:53:19

Re: Lokomotivy PIKO G

Příspěvekod Vlaky Zezulka » ned 19. led 2014 20:33:24

Nový podvozek BR 80 fotky http://www.vlakyzezulka.cz/blog/nova-parni-lokomotiva-br-80/ jinak kola jsou ocelová, po první sezoně výměny musím povědět že podvozek zatím je velice v dobré kondici. Jinak nový podvozek má jiný převodový poměr, jezdí pomaleji při stejném nastavení dekodéru. Já kolečka čistím jen jednou za sezonu. Výměna podvozku u BR 80 se musí celá lokomotiva úplně rozdělat. To firma PIKO nemá u BR 80 dobře vyřešené. Ale pro šikovného modeláře je to práce na 1 hodinu. :idea:
Vlaky Zezulka
Administrátor
 
Příspěvky: 151
Registrován: sob 02. bře 2013 1:08:38
Bydliště: Běleč nad orlicí 115

PředchozíDalší

Zpět na Piko lokomotivy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron


Sponzor fóra je firma Vlaky Zezulka


Blog Zahradní železnice blog-zahardni-zeleznice