Výhybka Train Line 45

Re: Výhybka Train Line 45

Příspěvekod digitalista » stř 26. úno 2014 17:37:06

G_Zahrada píše:
digitalista píše:
G_Zahrada píše:Mňo, když přiměřeně zaprší a vy jezdíte, tak takováto srdcovka dělá slušný rozkladný článek. :idea: A když je těch výhybek řekněme 20..... :idea:
Slušný rozkladný článek při dešti dělá již R1 LGB. :twisted: A je to znát na napájecím napětí. :lol: :lol: :lol:
PS: Moje maličkost jezdí za každého počasí (musí). :idea: Ostaní samozřejmě nemusí a mohou klidně vyčkat sucha, zejména tehdy, pokud mají kovové srdcovky (tak asi 2 hodiny).


Co myslíte "rozkladným článkem" ? V dešti nejezdím, tak nemám zkušenosti..........

Mňo nevím který jste ročník narození a tedy nevím co jste brali v 8.třídě v chemii. Za nás tam byly 4 základní druhy chemických reakcí (analýza, syntéza, chem. nahrazování a podvojná záměna?) a jednou z nich byla právě analýza vody (elektrolýza) z baterie 12V v bazénku s vodou, kde na jedné elektrodě vzniká vodík a na druhé kyslík. Pokud je to vodní roztok nějaké soli, tak na jedné elektrodě se uvolňuje vodík a na drudé nekovový prvek soli. :idea: Takže pokud hodně zaprší, tak srdcovka výhybky se podobá tomu bazénku se dvěma elektrodami a dochází k vylučování mědi do podoby oxidu mědi - srdcovka zezelená. :idea: Navíc poklesne pochopitelně napájecí napětí, protože část energie jde právě do této elektrolýzy na každé mokré výhybce. U DCC je to asi trochu jiné, pokud jde do kolejí střídavý napěťový signál. Ve výsledku to ale vyjde nastejno - dojde k zezelenání srdcovek (a možná i k jejich zvodivění). :idea:
Tož to je asi ten problém za prudkého deště.


V 8 třídě jsme samozřejmě brali chemii. To, co popisujete, je problém, když vám v dešti leží obě kolejnice ve vodě a máte stejnosměrné napájení. Ani to nemusí být záležitost vyhybky a už vůbec ne srdcovky. Vy máte na R1 LGB mosazné srdcovky ?
digitalista
 
Příspěvky: 156
Registrován: úte 27. srp 2013 10:44:13

Re: Výhybka Train Line 45

Příspěvekod G_Zahrada » čtv 27. úno 2014 18:07:27

digitalista píše:V 8 třídě jsme samozřejmě brali chemii. To, co popisujete, je problém, když vám v dešti leží obě kolejnice ve vodě a máte stejnosměrné napájení. Ani to nemusí být záležitost vyhybky a už vůbec ne srdcovky. Vy máte na R1 LGB mosazné srdcovky ?

No a v srdcovce anebo mezi těmi dvěma kolejemi poblíž srdcovky se drží takový malý bazének vody a už to pracuje..... ........ :idea: :P Dávám tam abych to trochu omezil, menší bakuli vazelíny.
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Předchozí

Zpět na Train Line 45 kolejivo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron


Sponzor fóra je firma Vlaky Zezulka


Blog Zahradní železnice blog-zahardni-zeleznice