Výhybka Train Line 45

Re: Výhybka Train Line 45

Příspěvekod pepaamisa » ned 23. úno 2014 21:27:40

Já je kupoval v době kdy LGB mělo problém s niklem a navíc pak samo se sebou, Piko nebylo a Thiel nad mé možnosti, takže volba byla jasná, až budu kupovat další třeba zvolím jiné :-) Každopádně minimálně do malých a středních loko budu asi muset namontovat pomocné zdroje, jen mi přijdou teď ty nové zbytečně s velkou kapacitou a i zbytečně velké a i drahé. Jestli to dobře chápu překlenou až 30s, i když to se nechá v hodnotách CV nastavit a zkrátit. Kdyby tomu někdo rozuměl asi by to šlo vyřešit levněji a s míň kondenzátorama.
Naposledy upravil pepaamisa dne ned 23. úno 2014 21:40:18, celkově upraveno 1
pepaamisa
 
Příspěvky: 49
Registrován: ned 19. led 2014 14:53:19

Re: Výhybka Train Line 45

Příspěvekod G_Zahrada » ned 23. úno 2014 21:39:18

pepaamisa píše:Já je kupoval v době kdy LGB mělo problém s niklem a navíc pak samo se sebou, Piko nebylo a Thiel nad mé možnosti, takže volba byla jasná, až budu kupovat další třeba zvolím jiné :-) Každopádně minimálně do malých a středních loko budu asi muset namontovat pomocné zdroje, jen mi přijdou teď ty nové zbytečně s velkou kapacitou a i zbytečně velké a i drahé. jestli to dobře chápu překlenou až 30s, i když to se nechá v hodnotách CV nastavit a zkrátit. Kdyby tomu někdo rozuměl asi by to šlo vyřešit levněji a s míň kondenzátorama.


Tak to jste měl docela smůlu. Pro lepší chod to bude asi potřeba prošroubovat koleje výhybky navzájem, protože ten pájený spoj s nějvětší pravděpodobností opět povolí. Kdybyste to provozoval na půdě, tak by to asi nevadilo, ale venkovní povětrnostní podmínky dávájí pájeným spojům co proto. :mrgreen: Kdyžtak vyfotím svoji R5 nebo LGB R1 ze spoda (jak je prošroubováno) a nechám odkaz. :idea:
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Modely Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: Výhybka Train Line 45

Příspěvekod pepaamisa » ned 23. úno 2014 21:48:43

Kdyžtak vyfotím svoji R5 nebo LGB R1 ze spoda (jak je prošroubováno) a nechám odkaz. :idea:[/quote]

To by bylo fajn rád se přiučím, myslím že by pomohlo i nahradit drát lankem - eliminoval by se tím pohyb při otřesech či jiných pohybech, ale celošroubovaný spoj je z hlediska vodivosti jednoznačně bezproblémový.
pepaamisa
 
Příspěvky: 49
Registrován: ned 19. led 2014 14:53:19

Re: Výhybka Train Line 45

Příspěvekod G_Zahrada » pon 24. úno 2014 15:57:15

pepaamisa píše:
G_Zahrada píše:Kdyžtak vyfotím svoji R5 nebo LGB R1 ze spoda (jak je prošroubováno) a nechám odkaz. :idea:


To by bylo fajn rád se přiučím, myslím že by pomohlo i nahradit drát lankem - eliminoval by se tím pohyb při otřesech či jiných pohybech, ale celošroubovaný spoj je z hlediska vodivosti jednoznačně bezproblémový.

Tady je ten zmíněný obrázek (foto) R1 LGB zahradní železnice: Obrázek
Obrázek
A R5 z komponent Thiel pro zahradní železnici:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Doufám že jsem nepřetížil nějaký server. Kdyžtak bude tomu ještě věnována stránka jak na zahradní železnici, tak na blogu polních železnic. :P
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Modely Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: Výhybka Train Line 45

Příspěvekod digitalista » pon 24. úno 2014 21:50:37

G_Zahrada píše:
digitalista píše:Vyhybka Train-line 45 adekvátní velikosti LGB R3. Napájenou srdcovku NEMÁ !A nevím proč by ji měla mít ? Jestliže má LGB srdcovku plastovou, tak není důvod, proč by kovová Tl 45 měla mít napájení ???


pepaamisa píše:
digitalista píše:Mám několik vyhybek Train-line 45 v niklu a dobrý. Výhodou oproti LGB je delší přídržnice a kovový hrot srdcovky, který je možno i napájet.


Nemáte někdo nějaký tip jak napájet - měnit polaritu srdcovky?


Nechci rejpat, ale když kliknete na výhybka Train-Line 45 120cm (R3 LGB) u p. Zezulky, tak na zvěšenině obrázku je vidět mosazný trojúheník vsazený do plastu srdcovky a jak jste zmiňoval sám výše - snad tedy napájení je :idea: nebo jde o inovaci-modernizaci anebo to do obrázku p. Zezulka (nebo někdo jiný) přikreslil. :?: :roll:
Mňo já osobně bych to moc nerozlišoval a použil bych R3 od LGB (Piko R5 (R7)). :idea: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
PS: I výhybka TL45 90cm (větší R1 LGB) má v srdcovce ms. vložku nebo je to jen přikresleno do obrázku? :idea: :?:


Srdcovka je mosazná. popř. niklovaná s MOŽNOSTÍ napájení. Jak píšete výše. Pro zahradní železnici si také myslím, že srdcovku není nutné napájet. Pravdou může být, že "jedničkáři" jí přes měnič polarity asi napájet budou. Já v kovové srdcovce vidím spíš dlouhou životnost oproti plastové.....
digitalista
 
Příspěvky: 165
Registrován: úte 27. srp 2013 10:44:13

Re: Výhybka Train Line 45

Příspěvekod G_Zahrada » pon 24. úno 2014 22:57:50

digitalista píše:
G_Zahrada píše:Nechci rejpat, ale když kliknete na výhybka Train-Line 45 120cm (R3 LGB) u p. Zezulky, tak na zvěšenině obrázku je vidět mosazný trojúheník vsazený do plastu srdcovky a jak jste zmiňoval sám výše - snad tedy napájení je :idea: nebo jde o inovaci-modernizaci anebo to do obrázku p. Zezulka (nebo někdo jiný) přikreslil. :?: :roll:
Mňo já osobně bych to moc nerozlišoval a použil bych R3 od LGB (Piko R5 (R7)). :idea: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
PS: I výhybka TL45 90cm (větší R1 LGB) má v srdcovce ms. vložku nebo je to jen přikresleno do obrázku? :idea: :?:


Srdcovka je mosazná. popř. niklovaná s MOŽNOSTÍ napájení. Jak píšete výše. Pro zahradní železnici si také myslím, že srdcovku není nutné napájet. Pravdou může být, že "jedničkáři" jí přes měnič polarity asi napájet budou. Já v kovové srdcovce vidím spíš dlouhou životnost oproti plastové.....

Mňo, když přiměřeně zaprší a vy jezdíte, tak takováto srdcovka dělá slušný rozkladný článek. :idea: A když je těch výhybek řekněme 20..... :idea:
Slušný rozkladný článek při dešti dělá již R1 LGB. :twisted: A je to znát na napájecím napětí. :lol: :lol: :lol:
PS: Moje maličkost jezdí za každého počasí (musí). :idea: Ostaní samozřejmě nemusí a mohou klidně vyčkat sucha, zejména tehdy, pokud mají kovové srdcovky (tak asi 2 hodiny).
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Modely Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: Výhybka Train Line 45

Příspěvekod pepaamisa » pon 24. úno 2014 23:03:10

A co ty pomocné zdroje, nemáte někdo nějaký tip na něco jiného jednoduššího než jsou ty nové trojité od massothu?
pepaamisa
 
Příspěvky: 49
Registrován: ned 19. led 2014 14:53:19

Re: Výhybka Train Line 45

Příspěvekod G_Zahrada » úte 25. úno 2014 0:31:12

pepaamisa píše:A co ty pomocné zdroje, nemáte někdo nějaký tip na něco jiného jednoduššího než jsou ty nové trojité od massothu?

Pomocí elektrolytického kondezátoru s vysokou kapacitou připojeného přez diodu. Schéma představuje vlastně vstupní část časového spínače na stránkách modelové železnice. :P
Z toho elektro schématu časového spínače použijete jen diodu KY701 a elektrolyt. kapacitu. Ten výstup obvodu, pak připojíte na motor podvozku lokomotivy. Pro opačný směr jízdy je potřeba připojit stejný obvod, ale k motoru jej připojit obráceně. Ta kapacita elektrolytu by měla být odhaduji cca 250-500 mikroF/35V. (hodnota napětí kapacity je přesná) :idea:
Důležité: Tohle zapojení platí pro analog :!: :idea: Pro DCC bude zapojení trochu jiné-je potřeba vidět zapojení záložního zdroje Massoth. Je to ve folii, člověk na to pořádně nevidí, co je zapojeno jako první součástka. :idea: Zkuste se domluvit s p.Zezulkou na nějaké náhradě.
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Modely Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: Výhybka Train Line 45

Příspěvekod digitalista » úte 25. úno 2014 13:48:14

G_Zahrada píše:
digitalista píše:
G_Zahrada píše:Nechci rejpat, ale když kliknete na výhybka Train-Line 45 120cm (R3 LGB) u p. Zezulky, tak na zvěšenině obrázku je vidět mosazný trojúheník vsazený do plastu srdcovky a jak jste zmiňoval sám výše - snad tedy napájení je :idea: nebo jde o inovaci-modernizaci anebo to do obrázku p. Zezulka (nebo někdo jiný) přikreslil. :?: :roll:
Mňo já osobně bych to moc nerozlišoval a použil bych R3 od LGB (Piko R5 (R7)). :idea: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
PS: I výhybka TL45 90cm (větší R1 LGB) má v srdcovce ms. vložku nebo je to jen přikresleno do obrázku? :idea: :?:


Srdcovka je mosazná. popř. niklovaná s MOŽNOSTÍ napájení. Jak píšete výše. Pro zahradní železnici si také myslím, že srdcovku není nutné napájet. Pravdou může být, že "jedničkáři" jí přes měnič polarity asi napájet budou. Já v kovové srdcovce vidím spíš dlouhou životnost oproti plastové.....

Mňo, když přiměřeně zaprší a vy jezdíte, tak takováto srdcovka dělá slušný rozkladný článek. :idea: A když je těch výhybek řekněme 20..... :idea:
Slušný rozkladný článek při dešti dělá již R1 LGB. :twisted: A je to znát na napájecím napětí. :lol: :lol: :lol:
PS: Moje maličkost jezdí za každého počasí (musí). :idea: Ostaní samozřejmě nemusí a mohou klidně vyčkat sucha, zejména tehdy, pokud mají kovové srdcovky (tak asi 2 hodiny).


Co myslíte "rozkladným článkem" ? V dešti nejezdím, tak nemám zkušenosti..........
digitalista
 
Příspěvky: 165
Registrován: úte 27. srp 2013 10:44:13

Re: Výhybka Train Line 45

Příspěvekod G_Zahrada » úte 25. úno 2014 20:00:27

digitalista píše:
G_Zahrada píše:Mňo, když přiměřeně zaprší a vy jezdíte, tak takováto srdcovka dělá slušný rozkladný článek. :idea: A když je těch výhybek řekněme 20..... :idea:
Slušný rozkladný článek při dešti dělá již R1 LGB. :twisted: A je to znát na napájecím napětí. :lol: :lol: :lol:
PS: Moje maličkost jezdí za každého počasí (musí). :idea: Ostaní samozřejmě nemusí a mohou klidně vyčkat sucha, zejména tehdy, pokud mají kovové srdcovky (tak asi 2 hodiny).


Co myslíte "rozkladným článkem" ? V dešti nejezdím, tak nemám zkušenosti..........

Mňo nevím který jste ročník narození a tedy nevím co jste brali v 8.třídě v chemii. Za nás tam byly 4 základní druhy chemických reakcí (analýza, syntéza, chem. nahrazování a podvojná záměna?) a jednou z nich byla právě analýza vody (elektrolýza) z baterie 12V v bazénku s vodou, kde na jedné elektrodě vzniká vodík a na druhé kyslík. Pokud je to vodní roztok nějaké soli, tak na jedné elektrodě se uvolňuje vodík a na drudé nekovový prvek soli. :idea: Takže pokud hodně zaprší, tak srdcovka výhybky se podobá tomu bazénku se dvěma elektrodami a dochází k vylučování mědi do podoby oxidu mědi - srdcovka zezelená. :idea: Navíc poklesne pochopitelně napájecí napětí, protože část energie jde právě do této elektrolýzy na každé mokré výhybce. U DCC je to asi trochu jiné, pokud jde do kolejí střídavý napěťový signál. Ve výsledku to ale vyjde nastejno - dojde k zezelenání srdcovek (a možná i k jejich zvodivění). :idea:
Tož to je asi ten problém za prudkého deště.
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Modely Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

PředchozíDalší

Zpět na Train Line 45 kolejivo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron


Sponzor fóra je firma Vlaky Zezulka


Blog Zahradní železnice blog-zahardni-zeleznice