kolejiště pana Šilera

kolejiště pana Šilera

Příspěvekod pepaamisa » sob 08. úno 2014 19:47:53

Myslím, že ani pan Šiler nebude mít nic proti, když zde uvedeme odkaz na jeho stránky, které jsou studnou informací.

http://www.drah-servis.cz/
pepaamisa
 
Příspěvky: 49
Registrován: ned 19. led 2014 14:53:19

Re: kolejiště pana Šilera

Příspěvekod G_Zahrada » ned 04. kvě 2014 4:50:45

Spíš mám pocit, že je to už spíš přehlídka peněz, protože, když jsem hledal jak spravit steinzku (hlavně rozebrat a demontovat některé její části) U25.0, tak tam sice cosi má, ale je to dost nedostatečné a i možná nepřehledné - nemohl jsem to pořádně najít :? . Zahraniční návody, třeba:Steinz jsou rozhodně lepší (zásadně). :idea: On je sice prodejcem, ale dík parkové dráze v Brně na kupující v Brně dnes nemá moc čas což je určitě škoda a pro pana Zezulku je to určitě dobrá zpráva. :idea: A to ne že bych tady chtěl hřímat, že musí počítat "s tvrdou kritikou", myslím Drahservis. No a co se digitálu týče - to jsou lepší tyto stránky forumzahradnizeleznice.cz - tady se člověk dozví, že je nejlíp jezdit na Massoth a nemíchat do toho nic jiného (jiné zařízení) anebo jezdit na analog - to je u mobilní zahradní železnice asi to nejlepší řešení (zejména, pokud není zdroj el. napětí 230V. Pokud vím, tak digital by se pro můj provoz určitě nehodil. Jednak má Massoth pro mě osobně do jisté míry nevyhovující ovladač - na tlačítka a né na páky jak je tomu u RC soupravy a navíc je zde určitý problém s napájením DCC centrály.
Co také docela postrádám na jeho stránkách je odkaz na databanku ND-LGB. :idea:
PS: hodnotit zdrojový kod jeho stránek tady nebudu - (někdy mám pocit, že se ajťáci nemohou dohodnout jak to má vlastně vůbec vypadat). :idea:
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Modely Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: kolejiště pana Šilera

Příspěvekod pepaamisa » ned 04. kvě 2014 22:37:07

Možná máte v něčem pravdu (s tím časem, možná pro někoho i s přehledností stránek). Na druhou stranu stranu, jsou jeho stránky jedny z nejlepších u nás o zahradní železnici, zejména objemem informací o modelech, předlohách, postupech, či digitálu, jen někteří prodejci uvedou na stránkách něco víc o produktech, než uvede výrobce a pan Šiler je určitě jedním z nich. Pro mě byl pan Šiler takovým odrazovým můstkem, když jsem začínal a vždy jsem se u něho obešel, je pravda že upřednostňuje osobní jednání a nákup, na kterém je třeba se domluvit dopředu. Je jistě škoda, že nemá třeba i internetový obchod. Ale vše zde popsané nemění nic na tom, že kolejiště je to velice hezké. Ne tím, že je tam spirální viadukt, nebo velký ocelový most, ale tím, jak se zahradou tvoří jeden celek, jednu krajinu. Stejně jako například kolejiště pana Váni. Myslím, že i tohle je součást umění modeláře - zahradníka :-). Zvláště zahradní železnice tvořená "na rovině" je náchylná, aby nevypadala jako vláčkodráha sestavená na koberci, rozbitá několika budovami a kameny. Mluvím z vlastní zkušenosti, pořád se mi něco na těch mých pár metrech nelíbí, že to vypadá tak nějak divně - nepřirozeně :D .
pepaamisa
 
Příspěvky: 49
Registrován: ned 19. led 2014 14:53:19

Re: kolejiště pana Šilera

Příspěvekod G_Zahrada » pon 05. kvě 2014 9:23:38

pepaamisa píše:Možná máte v něčem pravdu (s tím časem, možná pro někoho i s přehledností stránek).

Mňo doufám, že jsem Vás moc nevyprovozkoval. :? To by mě opravdu mrzelo. :?

pepaamisa píše: Na druhou stranu stranu, jsou jeho stránky jedny z nejlepších u nás o zahradní železnici, zejména objemem informací o modelech, předlohách, postupech, či digitálu, jen někteří prodejci uvedou na stránkách něco víc o produktech, než uvede výrobce a pan Šiler je určitě jedním z nich.

Mám pocit, že jeho stránky byly přehledné tak do roku 2008-2009 a i přesto se člověk občas ztratil. Ale dnes je to úplná katastrofa. Já vím, že pokud člověk neumí alespoň trochu německy a chce jezdit na digital na zahradní železnici, tak má asi problem. Přiznám se, že jsem začal jezdit asi tak ve stejné době jako Šiler a nehledal jsem digital - potřeboval jsem RC a on navíc v té době nebyl jediný prodejce v Brně (byl tehdy spíš začátečník), takže jsem se na něj neobracel. To až v pozdější době, kdy měl další sortiment zahradní železnice od jiných výrobců (Thiel)

pepaamisa píše: Pro mě byl pan Šiler takovým odrazovým můstkem, když jsem začínal a vždy jsem se u něho obešel, je pravda že upřednostňuje osobní jednání a nákup, na kterém je třeba se domluvit dopředu. Je jistě škoda, že nemá třeba i internetový obchod.

To samozřejmě chápu - u něj to ani jinak nejde. Moje maličkost také upřednostňuje osobní odběr, ale když jsem přišel s nějakým servisem - tak se držel přinejmenším hodně zpět - nevěděl (nebo nechtěl) poradit. :? U pana Zezulky (na jeho stránkách) takový problém není. :idea:
Internetový obchod p. Šiler nemá, protože by na něj neměl čas a tom je právě také problém jeho stránek. :idea: Nemohu do jisté míry míchat stránky zahradní železnice s internetovým obchodem - pokud nemám nabídku řekněme do 10-20 položek.
Pokud je položek víc - měla by na to být jiná doména nebo alespoň jiná subdoména.

pepaamisa píše: Ale vše zde popsané nemění nic na tom, že kolejiště je to velice hezké. Ne tím, že je tam spirální viadukt, nebo velký ocelový most, ale tím, jak se zahradou tvoří jeden celek, jednu krajinu. Stejně jako například kolejiště pana Váni. Myslím, že i tohle je součást umění modeláře - zahradníka :-). Zvláště zahradní železnice tvořená "na rovině" je náchylná, aby nevypadala jako vláčkodráha sestavená na koberci, rozbitá několika budovami a kameny.

Mňo musíte to pořádně natáhnout, (pokud máte ovál jako Digitalista) anebo jezdit z jednoho konce na druhý jako G_Karel nebo p.Šiler nebo moje maličkost a uvidíte že dosáhnete kýženého efektu a budete spokojen se svým kolejištěm.

pepaamisa píše:Mluvím z vlastní zkušenosti, pořád se mi něco na těch mých pár metrech nelíbí, že to vypadá tak nějak divně - nepřirozeně :D .

Máte nějaký problém s kolejištěm? :P Napište sem - založte třeba sekci Kolejiště pepaamisa - dejte tam Váš stávající návrh nebo stav kolejiště a on se určitě někdo najde, kdo to opraví a nebude za to chtít peníze. :P :mrgreen:

PS: Není to moc dlouhé? :o :o :oops: :oops:
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Modely Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: kolejiště pana Šilera

Příspěvekod GKarel » pon 05. kvě 2014 19:02:13

Pan Šiler je Pan modelář. Jeho kolejiště ve stylu, odněkud někam a vratné smyčky, to mám rád. Nebýt jeho, možná bych ani nezačal.
GKarel
 
Příspěvky: 182
Registrován: sob 16. bře 2013 16:19:16

Re: kolejiště pana Šilera

Příspěvekod G_Zahrada » pon 05. kvě 2014 19:32:41

GKarel píše:Pan Šiler je Pan modelář. Jeho kolejiště ve stylu, odněkud někam a vratné smyčky, to mám rád. Nebýt jeho, možná bych ani nezačal.

Myslím, že p. J. Sajbrt je Pan modelář. Pan Šiler má většinu věcí dodaných na zakázku včetně mostů (p.Chudoba - ASY) a jiných doplňků - konečně je to jejich prodejce. :?
Výroba T478.4 v míře 1:28 byla také zadávána jinam.
PS: Pokud chcete to kolejiště - založte novou sekci-oddělení zahradní železnice - plány kolejiště.
Jinak milí kolegové - pokud Vám pan Šiler platí za reklamu svého reklamního kolejiště: můžu se také přidat? :lol:
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Modely Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: kolejiště pana Šilera

Příspěvekod digitalista » stř 07. kvě 2014 8:49:47

G_Zahrada píše:Spíš mám pocit, že je to už spíš přehlídka peněz, protože, když jsem hledal jak spravit steinzku (hlavně rozebrat a demontovat některé její části) U25.0, tak tam sice cosi má, ale je to dost nedostatečné a i možná nepřehledné - nemohl jsem to pořádně najít :? . Zahraniční návody, třeba:Steinz jsou rozhodně lepší (zásadně). :idea: On je sice prodejcem, ale dík parkové dráze v Brně na kupující v Brně dnes nemá moc čas což je určitě škoda a pro pana Zezulku je to určitě dobrá zpráva. :idea: A to ne že bych tady chtěl hřímat, že musí počítat "s tvrdou kritikou", myslím Drahservis. No a co se digitálu týče - to jsou lepší tyto stránky forumzahradnizeleznice.cz - tady se člověk dozví, že je nejlíp jezdit na Massoth a nemíchat do toho nic jiného (jiné zařízení) anebo jezdit na analog - to je u mobilní zahradní železnice asi to nejlepší řešení (zejména, pokud není zdroj el. napětí 230V. Pokud vím, tak digital by se pro můj provoz určitě nehodil. Jednak má Massoth pro mě osobně do jisté míry nevyhovující ovladač - na tlačítka a né na páky jak je tomu u RC soupravy a navíc je zde určitý problém s napájením DCC centrály.
Co také docela postrádám na jeho stránkách je odkaz na databanku ND-LGB. :idea:
PS: hodnotit zdrojový kod jeho stránek tady nebudu - (někdy mám pocit, že se ajťáci nemohou dohodnout jak to má vlastně vůbec vypadat). :idea:


Každé kolejiště můžeme nazvat přehlídkou peněz. Co se týká servisní dokumentace, EPL vydával každým rokem kompletní servisní dokumentaci modelů v tištěné podobě a na CD. Dále je to asi i otázka autorských práv. Že na to nemá čas ? Ani pan Zezulka nemá čas, ani jednoho to totiž neživí a ani neuživí. Nejlepší jezdit na Massoth ..... ano, já jezdím na Massoth, protože v době, kdy jsem ovládání pro kolejiště pořizoval nic levnějšího v bezdrátu nebylo. Co se týká kompatibility - pokud myslíte moduly vratných smyček, dekodéry přestavníků, ano také Massoth, protože v případě jakýchkoliv problémů se obracím na jednoho výrobce. Co se týká lokomotivních a zvukových dekodérů, Massoth komunikuje bez problémů s Lenz, Zimo, Dietz, ESU, mám to vyzkoušené. Co se týká napájení centrály Massoth, nevím, kde je problém centrálu 1210Z i 800Z je možno napájet 15 - 24 V stejnosměrnými
digitalista
 
Příspěvky: 193
Registrován: úte 27. srp 2013 10:44:13

Re: kolejiště pana Šilera

Příspěvekod digitalista » stř 07. kvě 2014 9:21:38

G_Zahrada píše:
pepaamisa píše:Možná máte v něčem pravdu (s tím časem, možná pro někoho i s přehledností stránek).

Mňo doufám, že jsem Vás moc nevyprovozkoval. :? To by mě opravdu mrzelo. :?

pepaamisa píše: Na druhou stranu stranu, jsou jeho stránky jedny z nejlepších u nás o zahradní železnici, zejména objemem informací o modelech, předlohách, postupech, či digitálu, jen někteří prodejci uvedou na stránkách něco víc o produktech, než uvede výrobce a pan Šiler je určitě jedním z nich.

Mám pocit, že jeho stránky byly přehledné tak do roku 2008-2009 a i přesto se člověk občas ztratil. Ale dnes je to úplná katastrofa. Já vím, že pokud člověk neumí alespoň trochu německy a chce jezdit na digital na zahradní železnici, tak má asi problem. Přiznám se, že jsem začal jezdit asi tak ve stejné době jako Šiler a nehledal jsem digital - potřeboval jsem RC a on navíc v té době nebyl jediný prodejce v Brně (byl tehdy spíš začátečník), takže jsem se na něj neobracel. To až v pozdější době, kdy měl další sortiment zahradní železnice od jiných výrobců (Thiel)

pepaamisa píše: Pro mě byl pan Šiler takovým odrazovým můstkem, když jsem začínal a vždy jsem se u něho obešel, je pravda že upřednostňuje osobní jednání a nákup, na kterém je třeba se domluvit dopředu. Je jistě škoda, že nemá třeba i internetový obchod.

To samozřejmě chápu - u něj to ani jinak nejde. Moje maličkost také upřednostňuje osobní odběr, ale když jsem přišel s nějakým servisem - tak se držel přinejmenším hodně zpět - nevěděl (nebo nechtěl) poradit. :? U pana Zezulky (na jeho stránkách) takový problém není. :idea:
Internetový obchod p. Šiler nemá, protože by na něj neměl čas a tom je právě také problém jeho stránek. :idea: Nemohu do jisté míry míchat stránky zahradní železnice s internetovým obchodem - pokud nemám nabídku řekněme do 10-20 položek.
Pokud je položek víc - měla by na to být jiná doména nebo alespoň jiná subdoména.

pepaamisa píše: Ale vše zde popsané nemění nic na tom, že kolejiště je to velice hezké. Ne tím, že je tam spirální viadukt, nebo velký ocelový most, ale tím, jak se zahradou tvoří jeden celek, jednu krajinu. Stejně jako například kolejiště pana Váni. Myslím, že i tohle je součást umění modeláře - zahradníka :-). Zvláště zahradní železnice tvořená "na rovině" je náchylná, aby nevypadala jako vláčkodráha sestavená na koberci, rozbitá několika budovami a kameny.

Mňo musíte to pořádně natáhnout, (pokud máte ovál jako Digitalista) anebo jezdit z jednoho konce na druhý jako G_Karel nebo p.Šiler nebo moje maličkost a uvidíte že dosáhnete kýženého efektu a budete spokojen se svým kolejištěm.

pepaamisa píše:Mluvím z vlastní zkušenosti, pořád se mi něco na těch mých pár metrech nelíbí, že to vypadá tak nějak divně - nepřirozeně :D .

Máte nějaký problém s kolejištěm? :P Napište sem - založte třeba sekci Kolejiště pepaamisa - dejte tam Váš stávající návrh nebo stav kolejiště a on se určitě někdo najde, kdo to opraví a nebude za to chtít peníze. :P :mrgreen:

PS: Není to moc dlouhé? :o :o :oops: :oops:


Ani zde si nemohu odpustit několik reakcí :
1/ Digital je v základním principu stejný a existuje dost informací v češtině.
2/ Servis - všeobecně jedna z činností, na kterých se vydělává a člověk na to musí mít čas a hlavně technické zázemí. Vzpomínám si, že na nějakých stránkách jsou rady jak digitalizovat, autor přitom ale vůbec nepoznal, že v některých modelech je základní deska a v jiných přímo dekodér. Ono jinak se musíte bavit s člověkem z oboru a ostatními. To platí všeobecně.
3/ Internetový obchod - to vidím jako největší neštěstí dnešní doby a důsledek rostoucích cen.
4/ Mohlo by být mé kolejiště zařazeno do tratí na obou koncích s vratnou smyčkou ?
digitalista
 
Příspěvky: 193
Registrován: úte 27. srp 2013 10:44:13

Re: kolejiště pana Šilera

Příspěvekod digitalista » stř 07. kvě 2014 9:26:16

G_Zahrada píše:
GKarel píše:Pan Šiler je Pan modelář. Jeho kolejiště ve stylu, odněkud někam a vratné smyčky, to mám rád. Nebýt jeho, možná bych ani nezačal.

Myslím, že p. J. Sajbrt je Pan modelář. Pan Šiler má většinu věcí dodaných na zakázku včetně mostů (p.Chudoba - ASY) a jiných doplňků - konečně je to jejich prodejce. :?
Výroba T478.4 v míře 1:28 byla také zadávána jinam.
PS: Pokud chcete to kolejiště - založte novou sekci-oddělení zahradní železnice - plány kolejiště.
Jinak milí kolegové - pokud Vám pan Šiler platí za reklamu svého reklamního kolejiště: můžu se také přidat? :lol:


Myslím, že vlákno Zahradní železnice pro veřejnost je v principu reklamní.....
Pokud zde padlo slovo modelaření - budeme se bavit o stavbě vozidel, budov, různých doplňků, krajiny ?
digitalista
 
Příspěvky: 193
Registrován: úte 27. srp 2013 10:44:13

Re: kolejiště pana Šilera

Příspěvekod G_Zahrada » stř 07. kvě 2014 17:19:32

digitalista píše:Každé kolejiště můžeme nazvat přehlídkou peněz.

Tak tohle si prosim nemyslím - když kouknu do nabídky ASY a porovnám jednotlivé stavby a způsob (zda se do kolejiště hodí či nikoli) jejich umístění.
digitalista píše:Co se týká servisní dokumentace, EPL vydával každým rokem kompletní servisní dokumentaci modelů v tištěné podobě a na CD. Dále je to asi i otázka autorských práv. Že na to nemá čas ? Ani pan Zezulka nemá čas, ani jednoho to totiž neživí a ani neuživí. Nejlepší jezdit na Massoth ..... ano, já jezdím na Massoth, protože v době, kdy jsem ovládání pro kolejiště pořizoval nic levnějšího v bezdrátu nebylo. Co se týká kompatibility - pokud myslíte moduly vratných smyček, dekodéry přestavníků, ano také Massoth, protože v případě jakýchkoliv problémů se obracím na jednoho výrobce. Co se týká lokomotivních a zvukových dekodérů, Massoth komunikuje bez problémů s Lenz, Zimo, Dietz, ESU, mám to vyzkoušené. Co se týká napájení centrály Massoth, nevím, kde je problém centrálu 1210Z i 800Z je možno napájet 15 - 24 V stejnosměrnými

Co se týče Digitálu (jednak na něj nejezdím-nebudu jeho kvalitu tedy moc hodnotit), ale p. Šiler (a i někteří další nejmenovaní - nejsou tady na foru) má právě s tím "digitálem" jisté problémy, které tady nebudu rozebírat, protože by to bylo dlouhé.
PS: Milý kolego -digitalisto - doufám že jsem Vás moc nevykolejil, to bych opravdu nerad. :?
digitalista píše:Myslím, že vlákno Zahradní železnice pro veřejnost je v principu reklamní.....

Mňo abyste to lépe pochopil - je potřeba si udělat poklidný výlet k p. Váňovi a p. Šilerovi během jejich veřejného ježdění.
Když to porovnáte, tak u p. Váni strávím jedno velmi poklidné pozdní nedělní odpoledne (pokud Vás nerozhodí křik pobíhajících a občas zlobících capartů), s tím, že prohodím s panem majitelem pár rozšafných slov, ti kteří mají jistou protekci, tak je jim nabídnut čaj a posléze odjíždím s dobrým pocitem domů, ale u Drahservisu při dni otevřených dveří je to nervní šrumec, kdy se počítá kdo kdy musí jet aby stihnul vlak na nádraží v Brně nebo autobus.
digitalista píše:Pokud zde padlo slovo modelaření - budeme se bavit o stavbě vozidel, budov, různých doplňků, krajiny ?

Myslím že padl výraz "p.Modelář"......s poněkud ne úplně přesným přiřazením. :lol:
Modelaření je tady nebo tady nebo tady.
digitalista píše:Ani zde si nemohu odpustit několik reakcí :
1/ Digital je v základním principu stejný a existuje dost informací v češtině.

To máte celkem naprostou pravdu. Ale člověk, který není zběhlý v elektrice a PC s tím může mít problém.
digitalista píše:2/ Servis - všeobecně jedna z činností, na kterých se vydělává a člověk na to musí mít čas a hlavně technické zázemí. Vzpomínám si, že na nějakých stránkách jsou rady jak digitalizovat, autor přitom ale vůbec nepoznal, že v některých modelech je základní deska a v jiných přímo dekodér. Ono jinak se musíte bavit s člověkem z oboru a ostatními. To platí všeobecně.

Které stránky máte na mysli?
digitalista píše:3/ Internetový obchod - to vidím jako největší neštěstí dnešní doby a důsledek rostoucích cen.

Tomuto nějak nerozumím...... :? Myslel jste příčinu rostoucích cen?
digitalista píše:4/ Mohlo by být mé kolejiště zařazeno do tratí na obou koncích s vratnou smyčkou ?

Mohlo, ale musel by být udělán nový návrh (mohu i něco spáchat) a pak použít bourací kladivo (to už musíte sám). :mrgreen:
Naposledy upravil G_Zahrada dne čtv 08. kvě 2014 7:18:57, celkově upraveno 1
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Modely Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Další

Zpět na Neveřejné

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron


Sponzor fóra je firma Vlaky Zezulka


Blog Zahradní železnice blog-zahardni-zeleznice