Výhybka Train Line 45

Re: Výhybka Train Line 45

Příspěvekod pepaamisa » ned 16. úno 2014 21:11:44

digitalista píše:Mám několik vyhybek Train-line 45 v niklu a dobrý. Výhodou oproti LGB je delší přídržnice a kovový hrot srdcovky, který je možno i napájet.


Nemáte někdo nějaký tip jak napájet - měnit polaritu srdcovky?
pepaamisa
 
Příspěvky: 49
Registrován: ned 19. led 2014 14:53:19

Re: Výhybka Train Line 45

Příspěvekod G_Zahrada » pon 17. úno 2014 0:12:24

pepaamisa píše:
digitalista píše:Mám několik vyhybek Train-line 45 v niklu a dobrý. Výhodou oproti LGB je delší přídržnice a kovový hrot srdcovky, který je možno i napájet.


Nemáte někdo nějaký tip jak napájet - měnit polaritu srdcovky?

Na zahradě se srdcovka zpravidla nenapájí. U R1 a (R2) R3 to není potřeba - jsou plastové. U R5 LGB je tuším dvoudílná - každý díl má své napájení (spodní dosedací plochy zbytek srdcovky výhybky R5 je plast) - taky není potřeba. U ostaních dlouhých výhybek to také není potřeba. Ten kdo kupuje Thiela za cca 5000,- peněz, zpravidla nejezdí po kolejišti se Steinzkou U25.0(ona se k R5 a větším nehodí), ale zpravidla s výrazně delšími modely a vybavením DCC se záložním zdrojem pro výpadky napájecího napětí.
Jinak tenhle problém bych moc neřešil. Pokud člověk jezdí s malými dvou- a vícenápravovými trakčními vozidly (úzký rozchod), stačí na kolejišti výhybky R1 a R3 (LGB). A pokud se jezdí na normálním nebo metrovém rozchodu - jsou trakční vozidla delší a vícenápravová - takže některé napájecí dvojkolí vozidla vždy dosedne na napájenou kolej a výpadky napájení prostě nejsou. Nebo lze udělat sbírání napětí u vagonů (např. Balmú) a propojit toto s lokomotivou (každé vozidlo LGB na na to už připraveno). :idea:
Celkově shrnuto: Neřešit napájení srdcovky, řešit záložní zdroje hnacích vozidel nebo udělat sbírání u vozů a propojit to s hnacím vozidlem. :idea:
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Modely Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: Výhybka Train Line 45

Příspěvekod pepaamisa » pon 17. úno 2014 23:11:21

Tak nevím jakou Rmám maslel jsem že R3, ale problém je v jazycích ty asi nepřevádějí musím otočit výhybku a zjistit kde je chyba, pravděpodobně se odlomil naletovaný drát i když je divné že do obou směrů a také nemám kondenzátory v malých loko. :-( nezvládá to ani Heidy a ta zas tak krátká není
pepaamisa
 
Příspěvky: 49
Registrován: ned 19. led 2014 14:53:19

Re: Výhybka Train Line 45

Příspěvekod G_Zahrada » úte 18. úno 2014 0:14:59

pepaamisa píše: .......nezvládá to ani Heidy a ta zas tak krátká není

Tak to asi bude chyba ve výhybce - upadený nebo uvolněný drát nebo plech anebo způsob napájení té srdcovky přez jazyky výměn.... :?
I přez R3 LGB projede U25.0 Steinz bez problémů.
Typy výhybek: R1 a R3 a R5 od LGB.
Train-Line to má trochu jinak rozdělené. R90 je větší R1 LGB, R120 je asi jako R3 LGB a R210 je jako R5 - všude je ta napájená srdcovka (Train-Line). LGB má u R5 2 ks dosedacích plechů. Ostatní srdcovky jsou plastové.
Asi je potřeba nakupovat výhybky LGB - problémy s výhybkami LGB R1 a R3 nejsou. Nejsou problémy ani s dělanými výhybkami R5 na mojí zahradní železnici. A to jezdím v analogu bez elektrických kondezátorů ve vozidlech. Jinak, když na to tak koukám v E-shopu u p. Zezulky (Train-Line 45 - výhybky) a jestli je to zapojené tak jak si myslím, tak to bude asi pěkné "domádo" = (dodělej doma) a i ty moje "R5" z komponentů Thiel jsou proti tomuhle profi-výrobky a to né že bych se chtěl vytahovat. :oops:
PS: Vy používáte výhybky Train-Line45 a ono to po nich nejede? :?:
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Modely Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: Výhybka Train Line 45

Příspěvekod digitalista » ned 23. úno 2014 0:03:18

Vyhybka Train-line 45 adekvátní velikosti LGB R3. Napájenou srdcovku NEMÁ !A nevím proč by ji měla mít ? Jestliže má LGB srdcovku plastovou, tak není důvod, proč by kovová Tl 45 měla mít napájení ???
digitalista
 
Příspěvky: 189
Registrován: úte 27. srp 2013 10:44:13

Re: Výhybka Train Line 45

Příspěvekod G_Zahrada » ned 23. úno 2014 8:16:42

digitalista píše:Vyhybka Train-line 45 adekvátní velikosti LGB R3. Napájenou srdcovku NEMÁ !A nevím proč by ji měla mít ? Jestliže má LGB srdcovku plastovou, tak není důvod, proč by kovová Tl 45 měla mít napájení ???


pepaamisa píše:
digitalista píše:Mám několik vyhybek Train-line 45 v niklu a dobrý. Výhodou oproti LGB je delší přídržnice a kovový hrot srdcovky, který je možno i napájet.


Nemáte někdo nějaký tip jak napájet - měnit polaritu srdcovky?


Nechci rejpat, ale když kliknete na výhybka Train-Line 45 120cm (R3 LGB) u p. Zezulky, tak na zvěšenině obrázku je vidět mosazný trojúheník vsazený do plastu srdcovky a jak jste zmiňoval sám výše - snad tedy napájení je :idea: nebo jde o inovaci-modernizaci anebo to do obrázku p. Zezulka (nebo někdo jiný) přikreslil. :?: :roll:
Mňo já osobně bych to moc nerozlišoval a použil bych R3 od LGB (Piko R5 (R7)). :idea: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
PS: I výhybka TL45 90cm (větší R1 LGB) má v srdcovce ms. vložku nebo je to jen přikresleno do obrázku? :idea: :?:
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Modely Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: Výhybka Train Line 45

Příspěvekod pepaamisa » ned 23. úno 2014 10:00:25

Výhybky R3 mám několik let, tenkrát do nich žádné napájení nedávali, i když je asi možné ho dodělat. Ten trojúhelník byl už tenkrát z kovu. Problém byl jinde, ulomené napájení jazyků. Na šroubcích jsou naletované vodiče a tam se to ulomilo. Odpoledne vyfotím.
pepaamisa
 
Příspěvky: 49
Registrován: ned 19. led 2014 14:53:19

Re: Výhybka Train Line 45

Příspěvekod G_Zahrada » ned 23. úno 2014 10:13:57

pepaamisa píše:Výhybky R3 mám několik let, tenkrát do nich žádné napájení nedávali, i když je asi možné ho dodělat. Ten trojúhelník byl už tenkrát z kovu. Problém byl jinde, ulomené napájení jazyků. Na šroubcích jsou naletované vodiče a tam se to ulomilo. Odpoledne vyfotím.

......i ten triangl lze napájet pomocí přepínače polarity (i když to jsou dráty navíc) :idea: .........
vyfoťe to......
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Modely Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

Re: Výhybka Train Line 45

Příspěvekod pepaamisa » ned 23. úno 2014 20:22:02

Tak tady jsou fotky výhybky R3 a problémem byly opravdu ulomené drátky napájející jazyky. Dalším problémem bylo špatné doléhání jazyku k opornici, což jsem vyřešil ostrým šroubovákem, kterým jsem strhl nepatrnou hranku na konci plastových pražců. Jazyk sice na konci jezdí po plíšku, ale zhruba uprostřed pohyblivé části jazyku, při zatlačení na jazyk z vrchu docházelo k zaseknutí jazyku cca 1mm před opornicí.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
pepaamisa
 
Příspěvky: 49
Registrován: ned 19. led 2014 14:53:19

Re: Výhybka Train Line 45

Příspěvekod G_Zahrada » ned 23. úno 2014 21:17:57

pepaamisa píše:Tak tady jsou fotky výhybky R3 a problémem byly opravdu ulomené drátky napájející jazyky. Dalším problémem bylo špatné doléhání jazyku k opornici, což jsem vyřešil ostrým šroubovákem, kterým jsem strhl nepatrnou hranku na konci plastových pražců. Jazyk sice na konci jezdí po plíšku, ale zhruba uprostřed pohyblivé části jazyku, při zatlačení na jazyk z vrchu docházelo k zaseknutí jazyku cca 1mm před opornicí.

Dík za ty snímky tady. Podle těch obrázků je výhybka Train-Line45 i docela složitě řešená - to je potenciální zdroj budoucích poruch a to zejména ve venkovních podmínkách, které chyby a vady ve stavbě a konstrukci neodpustí. :idea:
Tedy ne že bych chtěl tady shazovat produkci TL45, ale to "Piko" R1 nebo R5 nebo R7 nebo každopádně LGB R1, R3 a R5 bude asi o třídu lepší. :?
Konečně i ta moje "domádo R5" z komponentů Thiel, co se elektriky týče na zahradní železnici nikdy neselže, protože pevné el. části jsou prošroubovány stejně jako je tomu u výhybek LGB. :oops: :oops:
RC-analogový zahrádkář na zahradní železnici a domácí modelová železnice.
Modely Zahradní železnice má delší životnost než např. osobní automobil - nereziví.
Z důvodů neustálých změn pravidel fora (je to nemorální) jsem s tímto forem skončil.
G_Zahrada
 
Příspěvky: 303
Registrován: sob 09. bře 2013 10:50:43
Bydliště: Šalingrad

PředchozíDalší

Zpět na Train Line 45 kolejivo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron


Sponzor fóra je firma Vlaky Zezulka


Blog Zahradní železnice blog-zahardni-zeleznice