Oprava LGB motoru

Pochlubte se jak tvoříte a přetváříte :-)

Oprava LGB motoru

Příspěvekod jirka13@seznam.cz » úte 12. lis 2019 22:07:09

Zdravím,
zkoušel jste někdo opravovat nebo měnit motor ve starsí převodovce lgb? Mám dvoumotorou LGB 2085D s ještě 3-drátovou převodovkou a starým motorem Buhler. Na jednom motoru jsem musel vyrobit nový uhlík, u obou vyčistit komutátor, ale stejně se nemůžu dostat pod 0,8A u samotného motoru "na volno", komutárory poměrně dost jiskří. Po přehození držáků uhlíků se motor výrazně zlepšil ale pořád to není ideální. V mašině je dekodér ESU a při posunování způsobuje "cukání" druhé mašiny s dekodérem Uhlenbrock. Vypadá to že rušení je tak značné že druhý dekodér má snahu se přepínat do analogového režimu. Zkoušel jste někdo nahradit starý motor Buhler novým motorem LGB?
Kanibalizoval jsem jednu novější mašinu a tělo nového motoru je o cca 1.5mm delší.

Jirka
jirka13@seznam.cz
 
Příspěvky: 17
Registrován: pát 20. úno 2015 17:28:57

Re: Oprava LGB motoru

Příspěvekod GKarel » pát 15. lis 2019 11:23:33

Zdravím, těch motorů je spousta, ale měl by to být tento https://www.modell-land.de/motor-kurze- ... -6833.html
A tady jsou různé typy i s rozměry https://www.champex-linden.de/cl_pr_lgb_ersatzteile.htm
GKarel
 
Příspěvky: 156
Registrován: sob 16. bře 2013 16:19:16

Re: Oprava LGB motoru

Příspěvekod digitalista » úte 26. lis 2019 10:05:04

S těmi motory to je pravda. Já se setkal s opačným případem. Nový motor nešel do rámu nasadit a pak jsem zjistil, že je na něm navíc plastový prstenec, který ho "prodloužil" aby přesně pasoval. Jinak zatím všechny motory, se kterými jsem se setkal v modelech LGB byly Buhler a nebyl problém s kompatibilitou v modelech LGb se čtyřmístným katalogovým číslováním. Kdo zajišťuje dodávky motorů pro současné MLGB asi nikdo neví.....
digitalista
 
Příspěvky: 164
Registrován: úte 27. srp 2013 10:44:13

Re: Oprava LGB motoru

Příspěvekod jirka13@seznam.cz » stř 27. lis 2019 20:14:11

Počkám na lepší počasí, vyzkouším po opravě venku (vypadá to že na rušení má vliv i délka kabelů od zesilovače ke kolejím) a kdyžtak budu muset novýmu motoru udělat v krytu převodovky místo. Staré i nové motory jsou Buhler, ale nový motor je o trochu delší ikdyž sundám ten aretační kroužek. Zkusil jsem napsat do Champex-Linden a prý bylo víc typů vrchních vík převodovek.
jirka13@seznam.cz
 
Příspěvky: 17
Registrován: pát 20. úno 2015 17:28:57

Re: Oprava LGB motoru

Příspěvekod digitalista » stř 27. lis 2019 23:48:37

Nevím, jak máte dlouhé kabely, ale já na kolem 20-ti metrů a všechno bez problémů.
K těm krytům převodovek - to slyším poprvé, ale asi to bude pravda.
měl jsem nějaké vydřené převodovky. jestli jsem je už nevyhodil tak možná nějaké kryty převodovek najdu.
digitalista
 
Příspěvky: 164
Registrován: úte 27. srp 2013 10:44:13


Zpět na Stavby, přestavby a úpravy vozidel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron


Sponzor fóra je firma Vlaky Zezulka


Blog Zahradní železnice blog-zahardni-zeleznice