Začátky jedné železnice -návrhy, dotazy, připomínky

o zahradní železnici

Re: Začátky jedné železnice -návrhy, dotazy, připomínky

Příspěvekod Raduz » ned 22. bře 2020 2:53:06

Fantomik píše:................ V předchozí verzi bojuji s místem pod mostem v místě křížení tratí. Mám tam jen 20cm, pokud chci všude dodržet max. sklon trati do 3%...

Tak ji podjeď blíže k LEVÉMU zhlaví. Se mi nelíbí to úrovňové kříženi 90° je to takové moc Americké.
Raduz
 
Příspěvky: 91
Registrován: pon 03. lis 2014 20:10:32
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Začátky jedné železnice -návrhy, dotazy, připomínky

Příspěvekod nadkachna » pon 23. bře 2020 8:21:16

To křížení je přímo otřesné :-D Drž se určitě původního předchozího schématu.
Problém strmého stoupání na krátké trase lze částečně řešit i tak, že zatímco trasa vedoucí po mostě stoupá, trasa vedená pod mostem může naopak částečně klesat pod úroveň terénu. Převýšení se tak alespoň trochu rozdělí a zvláště v zimním období je každý ušetřený milimetr stoupání dobrý. Tvá dvoumotorová Meyerka by si s tím měla hravě poradit, potíž mohou mít spíše menší dvounápravové lokomotivy jako Steinzka. Takže záleží i na tom, čím tam budeš chtít jezdit.
nadkachna
 
Příspěvky: 128
Registrován: sob 27. pro 2014 18:42:00

Re: Začátky jedné železnice -návrhy, dotazy, připomínky

Příspěvekod Fantomik » úte 24. bře 2020 21:51:27

Díky za názory. Návrh jsem zahodil. A tak jsem kreslil, počítal... až se mi podařilo vykouzlit teoretické stoupání max. 3cm/m. Realita asi trochu ujede, ale mašiny budou pořádné, tak by to mělo být v pohodě. ;)
Fantomik
 
Příspěvky: 16
Registrován: pon 05. srp 2019 19:35:34

Re: Začátky jedné železnice -návrhy, dotazy, připomínky

Příspěvekod GKarel » stř 25. bře 2020 17:56:22

Já to mám hodně v kopci a 3cm na metr beru téměř jako rovinu... Prostě horská trať... V praxi silná mašina zvládne 5 až 6cm na metr. V Německu je trať na normálním rozchodu 61 promile a je tam adhezní provoz.
Je samozřejmě lepší mírné stoupání, ale na to je třeba prostor.
GKarel
 
Příspěvky: 165
Registrován: sob 16. bře 2013 16:19:16

Re: Začátky jedné železnice -návrhy, dotazy, připomínky

Příspěvekod Fantomik » stř 25. bře 2020 22:43:05

Tak, mám to trochu víc zatočené, ale oblouky jsou o min. poloměru 1190mm. Ta zadní slepá kolej -to mám jen pro orientaci, tam bych se mohl případně rozjet dál po zahradě... Jsem rád, že se mi podařilo celkem přístupné jezírko. ;)
Fantomik
 
Příspěvky: 16
Registrován: pon 05. srp 2019 19:35:34

Re: Začátky jedné železnice -návrhy, dotazy, připomínky

Příspěvekod Raduz » pát 27. bře 2020 7:35:33

Raduz píše:
Fantomik píše:................ V předchozí verzi bojuji s místem pod mostem v místě křížení tratí. Mám tam jen 20cm, .......

Tak ji podjeď blíže k LEVÉMU zhlaví..........


Přesně tak jsem to myslel, jak je to teď namalované. Vpravo na výjezdu z tunelu bych klidně vsadil výhybku pro rozjetí po zahradě z druhé strany a nebo kdyby tam nebyla ta výhybna pod nádražím (trochu mi uniká její smysl) a dala se kolej do tunelu, tak by nádraží mohlo být o dvě koleje širší a pravé zhlaví mít dva výjezdy s tím že by výtažná kolej byla výhledově příprava na rozjezd do zahrady. Taky bych se zamyslel nad tím depem já osobně bych jej přilepil vic k nádraží a udělal mu výtažnou kolej.
A ještě ta silnice, je moc krátká a přímo z nádraží na nádraží mám pocit, že tam kamionová doprava bude dost konkurovat železnici a hrozí zánik tratě ;)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Raduz
 
Příspěvky: 91
Registrován: pon 03. lis 2014 20:10:32
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Začátky jedné železnice -návrhy, dotazy, připomínky

Příspěvekod Fantomik » pát 27. bře 2020 19:06:05

Raduz píše: "vpravo na výjezdu z tunelu bych klidně vsadil výhybku pro rozjetí po zahradě z druhé strany"
Na výjezdu z tunelu to nevyjde, je to příliš nízko, ale jak dále píšeš:

"...nádraží mohlo mít dva výjezdy s tím že by výtažná kolej byla výhledově příprava na rozjezd do zahrady."
to by šlo. ;) Ale s tímhle bojuju:

"nebo kdyby tam nebyla ta výhybna pod nádražím (trochu mi uniká její smysl) a dala se kolej do tunelu, tak by nádraží mohlo být o dvě koleje širší"
Zídka je hotová a byla hotová v podstatě ještě dříve, než nás napadlo mít na zahradě kolejiště. Stihl jsem jen porozebrat místa pro portály a vybetonovat (možná uspěchaně). Nicméně zídka je stupňovitá proto, aby terasa nebyla moc zazděná -jsme ve svahu. Taže rozšířit horní nádraží směrem k domu se mi moc nechce, abych terasu moc nezazdil.

"A ještě ta silnice, je moc krátká a přímo z nádraží na nádraží mám pocit, že tam kamionová doprava bude dost konkurovat železnici a hrozí zánik tratě ;)"
Já z ty silnice udělám jen úzkou cestu, aby tam kamiony nemohly! :lol: A nějakou cestu i jinam udělám taky... Těším se na závory! Už mi tu na stole v podstatě fungují -i se zvukem...

A jinak jsem moc vděčný za tuto diskuzi. Moc díky za příspěvky, snažím se z toho vzít maximum! :)
Fantomik
 
Příspěvky: 16
Registrován: pon 05. srp 2019 19:35:34

Předchozí

Zpět na Jiné

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron


Sponzor fóra je firma Vlaky Zezulka


Blog Zahradní železnice blog-zahardni-zeleznice